استاندار اردبیل گفت: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه های مختلف شهرسازی ، ترافیک شهری و نارسایی های موجود مسئول هستند و باید در هر زمینه ایده و اندیشه بلند مدت داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 14 January 2018

به گزارش تابناک اردبلی به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختما استان اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اظهار کرد: به حضور سازمان یافته جامعه فنی و مهندسی در زمینه ترسیم و ارایه نظرات راهبردی اعتقاد دارم و باید معضلات و گره های موجود شهری به دست کارشناسان ساختمان باز شود.

وی افزود: در بیشتر اوقات مهندسان باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به توسعه متوازن شهری دغدغه داشته باشند که جامعه به این پتانسیل عظیم نیاز مبرم دارد.

استاندار اردبیل:  مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند

استاندار اردبیل با بیان اینکه یکی از مباحث و مشکلات شهری، ترافیک سنگین در فصول گرم سال است افزود:مسئولین باید از علم و تکنیک مهندسان نظام مهندسی بهره برده و به این پتانسیل ارزش و احترام قایل شوند.

بهنام جو با اشاره به اینکه جانمایی و اظهار نظر در مورد طرح ها از وظایف مهندسان عضو نظام مهندسی است گفت:سازمان نظام مهندسی می تواند در مجمع عمومی با ارایه طرح تشکیل کمیته ایده و اندیشه نو از نظرات دیگران استفاده کند و جایگاه واقعی خود را ارتقا دهد.

وی مهندسان را سرمایه اجتماعی و سازندگی در جامعه بر شمرد و اضافه کرد:نظام مهندسی می تواند پل ارتباطی در زمینه عمران و توسعه شهری بین مردم و دولتمردان باشند.

اکبر بهنام جو طراحی المان های متناسب شهری و نماهای ساختمان های شهر را از هنر و ایده های گروه معماری این سازمان دانست و افزود: وقتی یک شهر تاریخی و گردشگری مورد نظر مسافران برای بازدید قرار می گیرد باید المان های شهری و نمای ساختمان ها متناسب با تاریخ و گردشگری طراحی شود و مسافر تفاوت را در بافت شهر تاریخی احساس کند.

وی افزود: مهندسان در راستای اشتغالزایی فراگیر از فرصت به دست آمده استفاده کنند و جهت اخذ تسهیلات لازم طرح های خود را در زمینه های توسعه گردشگری و فنی به بانک های عامل ارایه دهند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مقاوم سازی ساختمان ها باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: سازمان نظام مهندسی جهت نوسازی بافت های فرسوده، مقاوم سازی و مرمت باید ایده خود را ارایه دهد تا در مواقع بلایای طبیعی و بحران دچار خسران و ضرر نشویم.

 اردشیر آرش، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ضمن تبریک مسئولیت جدید استاندار اردبیل آمادگی اعضای سازمان را در راستای ارایه خدمات فنی و مشاوره ای اعلام کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با دارا بودن بیش از ده هزار نفر عضو دارای تحصیلات عالیه، ظرفیت فوق العاده ای برای ارایه خدمات فنی و مهندسی محسوب می شود که می تواند در رشد و توسعه استان مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جامعه مهندسی تاکید کرد: انتظار داریم با حمایت از اعضای سازمان در زمینه ارایه تسهیلات مناسب خوداشتغالی، حمایت های مالیاتی، خدمات نگهداری ساختمان، مقاوم سازی ساخت و سازهای قدیمی و مهمتر از همه حمایت از از ایده‌های سازمان نظام مهندسی به خصوص در بحث استارت ‌آپ‌ها که بعنوان بحث روز جامعه مطرح می باشد، زمینه شکوفایی این قشر تحصیل کرده بیش از پیش فراهم گردد.

وی در ادامه با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه پروژه‌های استان خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی در توسعه پروژه‌های استان سهم‌بسزایی داشته و همواره از سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان حمایت کرده و در راستای اعتلای استان و ارتقای کیفیت ساخت و سازها گام‌های موثری برداشته است .

آرش به نقش موثر سازمان در کمیته های فنی استان از جمله شورای فنی و شورای ترافیک اشاره کرد و افزود: سعی سازمان همواره بر این بوده تا نقش فنی، مهندسی و علمی خود را به دقت ایفا نماید و با دستگاه های اجرایی مرتبط با سازمان تعامل سازنده و مطلوبی داشته باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تعامل با دانشگاه های استان را در راستای آموزش اعضا مهم دانست و افزود: سازمان نظام مهندسی در زمینه آموزش به مهندسان و به روز رسانی دانش فنی آنان با دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اردبیل و محقق اردبیلی ارتباط تنگاتنگی داشته و نتایج حاصل از این ارتباط علمی در رشد استان اثرگذار می باشد.

وی در پایان از اعتماد استانداری اردبیل به سازمان در راستای تنظیم سند راهبردی توسعه پایدار استان تقدیر و اظهار امیدواری کرد نتیجه این اعتماد در تنظیم سندی جامع و نهایتا توسعه استان اثربخش خواهد بود.

در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سازمان در خصوص مطالعات مهندسی ارزش در پروژه های در دست اقدام، حمایت از صدور پروانه اشتغال مقاوم سازی، صدور خدمات مهندسی به کشورهای دوست و همسایه، تامین مصالح ساختمانی استاندارد و اشتغالزایی، تسهیل حوزه مالیاتی اعضای حقیقی و حقوقی سازمان، حمایت از مجریان ذیصلاح و ورود مهندسان تاسیساتی به این حوزه و استفاده از اعضای سازمان در گروه های مشاوره استانداری به بحث و گفتگو پرداختند.

 

استاندار اردبیل:  مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند

استاندار اردبیل:  مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند

استاندار اردبیل:  مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند

 
 انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار