در راستایی اجرایی بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در خصوص مناطق آزاد و همچنین فراهم کردن تسهیلات ویژه در حوزه جذب نخبگان ایرانی و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور، تسهیلات ویژه ای توسط ستاد کل نیروهای مسلح فراهم و ابلاغ گردید .
کد خبر: ۵۵۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 30 January 2018

 

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت در راستای اجرای بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری طی هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه و وزارت امور خارجه و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری شرایط ویژه ای برای ادامه تحصیل مشمولین غیر غایب و دانش آموزان نخبه ایرانی مقیم خارج از کشور در این واحد دانشگاهی فراهم شده است .

دکتر غفاری افزود، به موجب این آیین نامه اجازه داده می شود مشمولان غیر غائب و دانش آموزانی که در مدارس خارج از کشور تحصیل می کنند، در صورت پذیرش در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف منطقه آزاد کیش که به صورت پایلوت در بین 7 منطقه آزاد کشور است از تسهیلات نظام وظیفه  ویژه ای برخوردار شوند.

وی ادامه داد با توجه به اینکه این طرح برای ترم بهمن ماه 96 اجرایی می شود اظهار کرد: به عنوان مثال معافیت تحصیلی در زمان تحصیل یکی از ویژگی هایی است که وجود دارد و امکان تردد هر سه ماه یکبار (چهار بار در سال ) برای این افراد فراهم است تا به اقامت آنها در خارج از کشور لطمه ای وارد نشود .
رییس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت : بر این اساس با وثیقه ای که از طرف دانشگاه پردیس کیش برای این قبیل دانشجویان صادر می گردد، امکان رفت و آمد به خارج از کشور برای این افراد فراهم خواهد شد.

سلک غفاری اظهار داشت، این دانشگاه  در جذب دانش آموزان نخبه ایرانی مقیم در خارج از کشور تسهیلاتی ویژه  فراهم  نموده است .

در ادامه افزود به 4 نفر از دانشجویان کارشناسی  که از سابقه تحصیلی و علمی بالایی برخوردار باشند با تایید هیات امنا بورس کامل یا معافیت از پرداخت شهریه تعلق می گیرد .
غفاری خاطرنشان کرد، نحوه پذیرش این افراد به شیوه بررسی سوابق تحصیلی است و این امکان را می دهد که دور از دغدغه آزمون سراسری از طریق بررسی سوابق پذیرش شوند . وی افزود ، دانشجویانی که از این طریق وارد دانشگاه ها می شوند ،کیفیت بالاتری نسبت به افرادی  که از طریق آزمون سراسری جذب میشوند را دارند .

رییس پردیس بین الملل دانشگاه شریف تصریح کرد: با توجه به شرایط تحصیلی متفاوت  که این دانش آموزان در خارج از کشور دارند ، پذیرش از طریق بررسی سوابق این امکان را فراهم می کند که امکان شرکت همپای دانش آموزانی که از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند را داشته باشند.


دکتر غفاری با تاکید بر اینکه ، در مورد بین المللی سازی فعالیت های پردیس بین الملل شریف، فعالیت های متعددی  در 2 سال گذشته در راستای راهبردی دانشگاه صنعتی شریف تدوین شده است.
وی افزود ، یکی از مهمترین این برنامه های ، ارایه بورس های تحصیلی به متقاضیان خارجی و کسب مجوز جذب دانشجوی خارج از وزارت علوم و فناوری است که در اواخر سال 95 اتفاق افتاده است و همچنین ایجاد دوره های مشترک با دانشگاه های معتبر خارجی در دستور کار قرار دارد .
وی ادامه داد ، بر این اساس با کسب مجوز سال 95، سه دانشجوی خارجی را برای سال 96 پذیرش کردیم و الان بیش از 10 دانشجوی خارجی مجوز پذیرش آنها از وزارت علوم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مهندسی، مکانیک ، کامپیوتر و نفت و مواد تحصیل خود را شروع خواهند کرد . 35 پرونده دانشجویان خارجی که بخش علمی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده و برای پذیرش نهایی و تکمیل به وزارت علوم و تحقیقات ارسال شده است.

سلک غفاری گفت : یکی از مهمترین مسایلی که در حوزه بین المللی سازی وجود دارد، دعوت از اساتید خارجی برای دانشگاه هایی است که با تفاهمنامه همکاری برای ارایه دروس به زبان انگلیسی دارند که این مهم در این واحد علمی نیز اجرا شده است.
غفاری به ارایه تخفیف 30 درصدی شهریه این دانشگاه برای کیشوندان مقطع کارشناسی اشاره نمود و ادامه داد: برای مقطع کارشناسی ارشد نیز 20 درصد میزان شهریه کل و در مقطع دکترا به شرط آنکه دوره کارشناسی و ارشد را متقاضی در دانشگاه شریف گذرانده باشد نیز تا 20درصد شهریه متغیر تخفیف در نظر گرفته شده است.
دکتر غفاری گفت : بر این اساس هر نیمسال 3 نفر از اساتید دانشگاههای خارجی برای ارایه دروس به زبان خارجی به مجموعه پردیس اضافه می شوند.

دکتر غفاری در ادامه افزود به مانند گذشته کیشوندان عزیز نیز از تسهیلات ویژه این دانشگاه جهت ادامه تحصیل برخوردار خواهند شد .

وی خاطرنشان کرد ، جهت جذب هر چه بیشتر دانشجویان نخبه امکانات زیربنایی و طرح های ویژه ای در دست اقدام هست که میتوان به استقرار یک ابر رایانه بسیار قدرتمند جهت پردازش و محاسبات اطلاعات اشاره کرد .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار