دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله:
دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله با اشاره به برگزاری همایش در نهم و دهم اسفندماه، گفت: در این روز از یک سفال تاریخی با قدمت بیش از 7هزار سال رونمائی و پلیس گردشگری راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، علی حاجی رضا ظهر در نشست خبری با عنوان تمدن هفت هزار ساله قم که در سالن جلسات هتل قم برگزار شد با اشاره به اینکه از سه ماه پیش عملیات اجرای این همایش آغاز شده است، اظهار داشت: در این مدت حدود 50 جلسه برگزار شده است.

وی ادامه داد: همایش قم تمدنی هفت هزار ساله حرکتی خودجوش از طرف بخش خصوصی با همکاری دستگاه‌های دولتی است تا بخش گردشگری قم به عنوان یک صنعت مدرن معرفی شود و شاهد سرمایه گذاری مناسب در این بخش باشیم.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه نحوه ورود گردشگران به شهر قم است، گف: تمام کسانی که در این زمینه وظیفه دارند را به شهر قم دعوت کردیم تا در همایش قم تمدنی هفت هزار ساله شرکت کنند و مشکلات را در این زمینه بررسی کنیم.

وی بیان داشت: دست اندرکاران برنامه تبریز 2018 خواهان شرکت در همایش قم تمدنی هفت هزار ساله هستند تا از این فرصت استفاده کنند.

راه اندازی پلیس گردشگر در قم

حاجی رضا با اشاره به اینکه زمان برگزاری نخستین دوره همایش، نهم و دهم اسفندماه است، ابراز داشت: شرکت کنندگان در همایش قم تمدن هفت هزار ساله از 10 نقطه شهر قم بازدید می‌کنند و 6 پنل تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رئیس جامعه هتل داران کشور، اعضای هیأت مدیره انجمن تورگردانان کشور و مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در این همایش شرکت خواهند کرد همچنین در این روز از یک اثر سفالی با قدمت هفت هزار ساله رونمایی خواهد شد که این اثر در تپه قمرود کشف شده است.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله با اشاره به راه اندازی پلیس گردشگری در قم، خاطرنشان کرد: همزمان با همایش قم تمدنی هفت هزار ساله، پلیس گردشگری در شهر قم فعالیتش را آغاز خواهد کرد و استان قم دومین استان در کشور است که پلیس گردشگری در آن راه اندازی شده است.

وی افزود: طی یک سال اخیر شاهد حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان در حرم حضرت معصومه(س) به صورت گسترده بودیم و هر ماه حداقل سه هزار گردشگر غیرمسلمان در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه همایش قم تمدنی هفت هزار ساله شرکت خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار