مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در قالب طرح اشتغال روستائیان اعتبار 126 میلیارد تومانی به استان لرستان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۵۷۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 05 March 2018
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اشتغال روستائیان و عشایر 126 میلیارد و 800 میلیون تومان به لرستان اختصاص یافته و دستگاه‎های متولی با جدیت در حال اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات این طرح به زودی آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون طرح‎هایی با اعتبار بالغ بر 71 میلیارد تومان به بانک‎ها معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 64 میلیارد تومان از مجموع اعتبار طرح اشتغال روستائی به لرستان اختصاص یافته است، افزود: حتی بیش از سهم اختصاصی به استان طرح معرفی شده و در حال بررسی است.

آشتاب ادامه داد: در بسته اشتغال فراگیر که اعتبار 463 میلیارد تومانی به استان لرستان اختصاص داده شده تاکنون 198 میلیارد تومان آن ابلاغ و حدود 17 میلیارد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اشتغال فراگیر و پرداخت اعتبارات در این حوزه تا سال 97 ادامه دارد، تاکید کرد: در این راستا 111طرح عقد قرارداد و140 طرح نیز پرداخت شده است، همچنین 352 طرح مصوب شده و مراحل بررسی و پرداخت آن‎ها در سیستم بانکی در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز با جدیت در حال انجام است و تاکنون یک‎هزار و 232 نفر عقد قرارداد کرده و در واحدهای پذیرنده مشغول کار شده‎اند.

آشتاب اظهار کرد: در طرح دیگر با محوریت آموزش واقعی در محیط کسب و کار 50 هزار نفر ساعت تعهد برای استان لرستان تعیین شده است که تاکنون 79 هزار نفر ساعت آموزش در این زمینه ارائه شده است.

وی بیان کرد: در طرح اشتغال روستائیان و عشایر 126 میلیارد و 800 میلیون اعتبار برای لرستان در نظر گرفته شده که تاکنون که قریب به 64 میلیارد یعنی حدود نیمی از آن تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: در برنامه‎ریزی‎ها برای این طرح‎ها از جمله طرح‎های اشتغال روستایی و کارورزی اشتغال 15 هزار نفری برای استان لرستان پیش‎بینی شده است.

آشتاب به نقش توانمندی بخش‎های اقتصادی  و میزان سرمایه‎گذاری در اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: تثبیت اشتغالزایی یکی از مهمترین مباحث پیش رو در حوزه فعالیتی بنگاه‎های اقتصادی است، به همین منظور بخشی از تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش پرداخت می‎شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
خالی بندی بسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار