'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران امروز /سه شنبه/ و در سومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان، با ژنرال 'ناصر خان جنجوعه' مشاور امنیت ملی این کشور ملاقات کرد.
کد خبر: ۵۷۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 13 March 2018

به گزارش تابناک : در این دیدار مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با اشاره به مناسبات و روابط بسیار خوب دو کشور گفت: آنچه در روابط دو کشور خیلی اهمیت دارد این است که ایران و پاکستان در کنار هم باشند و موضوعات فی مابین و مورد علاقه دو کشور را مدیریت کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بیشتر مناسبات با پاکستان تاکید کرد.
طرفین همچنین از با استقبال از افزایش همکاری های امنیتی و حفاظت بیشتر از مرزها در خصوص برگزاری نشست کمیسیون های امنیتی و کنسولی، بهره برداری از ظرفیت های بنادر گوادر و چابهار با هدف توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، بررسی راه های افزایش همکاری های بانکی و بهره برداری از خط لوله گاز، همکاری های چند جانبه و موضوعات منطقه ای، مبارزه با تروریسم و مبارزه با داعش گفت وگو کردند.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه به منظور انجام سفر سه روزه به پاکستان و دیدار با مقامات این کشور در راستای سفر دوجانبه، وارد فرودگاه 'بی نظیر بوتو' اسلام آباد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در رأس یک هیأت سیاسی - تجاری و به دعوت 'خواجه محمد آصف' همتای پاکستانی خود، سفر رسمی سه روزه خود به اسلام آباد را آغاز کرد.
ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با همتای خود، با مقامات عالی رتبه پاکستانی از جمله نخست وزیر، وزیر کشور و رئیس مجلس مجلس این کشور دیدار و درباره گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر انجام داد.
تلاش برای تسهیل و ایجاد زمینه های لازم در راستای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه، به ویژه بخش های خصوصی دو کشور از اهداف این سفر عنوان شده است.
یک هیأت 30 نفره از بخش های مختلف بازرگانی و اقتصادی کشورمان، وزیر امور خارجه را در این سفر همراهی می کنند.
محمد جواد ظریف امروز پس از دیدار با ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان راهی شهر 'کراچی' مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان می شود.
وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در جریان سفر به کراچی در مجمع اقتصادی ایران و پاکستان سخنرانی کند.
وی همچنین با حضور در آرامگاه 'محمدعلی جناح' بنیاگذار پاکستان به مقام این رهبر فقید پاکستانی ادعای احترام خواهد کرد.
با توجه به روند رو به گسترش مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان که آمارها نیز آن را تایید می کند، سفر 'محمدجواد ظریف' به پاکستان به همراهی جمعی از مسئولان عالیرتبه اقتصادی کشورمان و هیات 30 نفره همراه، گامی بلند در راستای تحقق هدف پنج میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان ارزیابی می شود.
فعالان سیاسی و اقتصادی و تحلیلگران سیاسی پاکستان انتظار دارند که این سفر به شکوفاتر شدن مناسبات اقتصادی دو کشور منجر شود.

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار