رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات نوروزی کیش با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده از آمادگی کامل جزیره کیش برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 13 March 2018

به گزارش تابناک کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات نوروزی کیش با بیان اینکه تمامی حوزه های متبوعه و مرتبط با معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برای خدمات رسانی شایسته در نوروز 97 آمادگی کامل دارند گفت: با تمهیدات پیش بینی شده در خصوص تامین نیازهای شهروندان و گردشگران در بخش های اجتماعی شامل تامین غله، دارو و درمان، سوخت، آب و برق، نظارت های دامپزشکی بر محصولات پروتئینی، پشتیبانی هلال احمر و موضوعات فرهنگی و هنری که شامل برنامه های متنوع برای خانواده ها است برنامه ریزی منسجمی انجام شده تا در نوروز 97 خدمات مناسبی ارائه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ذخیره سازی بیش از 120 تن آرد در انبارها و وجود 200 تن ظرفیت آرد آزاد در 27 واحد نانوایی سنتی و 4 واحد نانوایی صنعتی، تامین کننده نان مورد نیاز شهروندان و گردشگران جزیره کیش در ایام نوروز است.

سعید پورعلی با بیان اینکه در زمینه تامین دارو نیز ظرفیت انبار داروخانه های کیش از اقلام مختلف دارویی تکمیل است گفت: در بخش بیمارستانی از 20 اسفند تا 20 فروردین تمامی پرسنل بیمارستان جزیره کیش در آماده باش بسر می برند. کادر پزشکی بیمارستان و 5 دستگاه آمبولانس نیز در این ایام با تمام توان آماده خدمات دهی به مراجعان هستند.   

رییس ستاد فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات نوروزی کیش در ادامه از آمادگی کامل هلال احمر کیش خبر داد و افزود: یکی از نهادهایی که هر ساله خدمات خوبی ارائه می دهد هلال احمر جزیره کیش است که امسال نیز با استقرار 20 ایستگاه در اماکنی که بیشترین تردد را دارند پاسخگوی شهروندان و گردشگران در زمینه امداد است. در این ایام 80 نفر از پرسنل و اعضای هلال احمر به همراه 4 پزشک در پست های امدادی حضور دارند. علاوه بر جزیره کیش بنادر چارک و آفتاب و جزیره هندورابی نیز زیر پوشش خدمات هلال احمر هستند.

به گفته پورعلی، با افزایش 4 دستگاه آمبولانس و یک فروند قایق امداد و نجات دریایی به تجهیزات هلال احمر کیش، امکانات خوبی در زمینه امداد رسانی مهیا شده است.

وی برنامه ریزی منسجم در خصوص تامین سوخت را در ایام نوروز یکی از مهمترین اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و تشریح کرد: در حال حاضر دو ایستگاه سوخت رسانی در جزیره کیش وجود دارد و تلاش می شود تا پایان سال یک ایستگاه سوخت رسانی دیگر به ظرفیت جزیره کیش افزوده شود. مخازن سوخت رسانی کیش از ذخیره خوبی برخوردار هستند و به همت شرکت های نفت و گاز فعال در حوزه سوخت رسانی با انتقال و ذخیره سازی منظم، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و نیاز خودروها، شناورها و هواپیماها در ایام نوروز به خوبی تامین خواهد شد.

پورعلی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب شیرین و برق در جزیره کیش گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در جزیره کیش 151 مگاوات است و میزان تولید آب شیرین 45 هزار متر مکعب است و از ساعت 6 صبح تا 12 شب جریان آب در شبکه آبرسانی برقرار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دامپزشکی کیش در ایام نوروز نظارت مستمری بر فرآورده های دامی دارد. ذخیره سازی 500 تن گوشت قرمز و بیش از 90 تن گوشت مرغ از اقدامات انجام شده به منظور تامین نیاز جزیره کیش به فرآورده های دامی در ایام نوروز است. روزانه نیز بیش از 30 تن انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگوی تازه  وارد جزیره کیش می شود.

سعید پورعلی اجرای برنامه های هنری و فرهنگی را بخش دیگری از اقدامات گسترده کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برشمرد و گفت: در کنار اقدامات اجرایی و نظارتی در حوزه های اجتماعی، برنامه های مفرحی برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

وی تشریح کرد: در برنامه های امسال پیشنهادهای مختلفی برای سرگرمی خانواده ها وجود دارد. در این برنامه ها بدون بر هم زدن فضای طبیعی کیش و بدون نصب استیج، گردشگران و شهروندان شاهد هنر نمایی گروه های مختلف در سطح شهر هستند.

به گفته پورعلی در پی برنامه ریزیهای انجام شده در نوروز 97 تلاش شده است با ایجاد نشاط خیابانی، فضای شاد شهری و برگزاری جشن ها در نقاط مختلف جزیره که بیشترین تردد را دارند آن هم به تناوب، در ساعات مختلف به گونه ای که هم پوشانی نداشته باشند تلاش می شود گردشگران نوروزی متفاوت را تجربه کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پارک مرجان، کشتی یونانی، پارک ماهیگیر و درخت سبز محل برگزاری جشن های نوروزی هستند و البته باغ راه کیش به همت امور زنان جزیره میزبان بیش از 100 غرفه از اقوام مختلف است که هر شب ضمن برگزاری آیین های محلی با ارائه صنایع دستی و انواع غذاهای سنتی پذیرای شهروندان و گردشگران هستند.

سعید پورعلی در پایان ضمن تاکید بر آمادگی کامل معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برای برگزاری نوروزی شایسته و درشان مردم عزیز کشورمان گفت: خلق لحظاتی شاد و تجربه سفری بی نظیر برای گردشگران تاکید دکتر انصاری لاری در برنامه ریزی های نوروزی است و تمامی کمیته ها تلاش می کنند با ارائه خدمات با کیفیت رضایت گردشگران را بدست آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار