تاکسی‌های اینترنتی در مدت کوتاهی به عضوی جدانشدنی در زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. این نرم‌افزارها با واسطه شدن بین مسافر و راننده به خوبی توانسته‌اند خلاء مشکلات حمل‌ونقل سنتی را پر کنند.
کد خبر: ۵۷۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 13 March 2018

به گزارش تابناک : امروز اسنپ را به عنوان راهبر بازار این نوع شیوه حمل‌ونقل درون‌شهری می‌شناسیم که خدمات خود را در مدت کمتر از ۴ سال به بیش از ۳۰ شهر افزایش داده است. زادگاه این سامانه تهران است و به مدت ۲ سال تنها در همین شهر فعالیت می‌کرد. آنطور که در خبرها شنیده‌ایم، اسنپ در انتهای سال ۹۶ خدمات خود را به ۳۳ شهر رسانده است. سرعت بالای گسترش خدمات این سامانه موجب شد تا با دو تن از مدیران ارشد و جوان اسنپ، حسین هزارجریبی و علی قاضی، به گفتگو بنشینیم.

علی قاضی توضیحات خود را اینگونه آغاز می‌کند که در سال ۹۵ اسنپ هنوز به عنوان یک استارتاپ شناخته می‌شد و چالش‌های زیادی را پیش روی خود داشت. تجربه کم و عدم آگاهی از این چالش‌ها باعث شد راه‌اندازی شهر کرج، که دومین مقصد اسنپ بود، حدود ۵۲ روز به طول انجامد. به گفته قاضی امروز این فرآیند به ۷ تا ۱۰ روز کاهش پیدا کرده است و این دستاورد به دلیل کسب تجربه، انعطاف‌پذیری و خودباوری تیم توسعه اسنپ است. اولویت ما برای آغاز فعالیت در شهرهای جدید آن است که از تعداد کاربران راننده و کیفیت مناسب سرویس‌دهی‌مان اطمینان حاصل کنیم.

در رابطه با حواشی ورود اسنپ به شهرهای جدید پرسیدیم و علی قاضی اینگونه پاسخ داد: «ورود به هر شهری برای اسنپ چالش‌های خاص خود را دارد که مهم‌ترین آنها موارد قانونی است. ماهیت رفتار سازمان‌ها و نهادهای مربوطه شهر به شهر متفاوت است و هر کدام برای ما تجربه نویی را به همراه می‌آورد. در برخی موارد تا زمان متقاعدسازی مسئولان و شفاف‌سازی اثرات مثبت اسنپ، مشکلاتی غیر منتظره برای برخی دفاتر ما رخ می‌دهد، که تازه‌ترین و پر سر و صداترین آنها حادثه دفتر کرمان است.»

حسین هزارجریبی در تکمیل صحبت‌های علی قاضی گفت: «زمانی که ما یک شهر را انتخاب می‌کنیم، تیمی از تهران به آنجا مراجعه می‌کنند تا نیروهای بومی آن شهر را آموزش دهند. نکته جالب این است که با وجود تمام مشکلاتی که در ابتدای فعالیت اسنپ در شهرهای جدید به وجود می‌آید، تعهدی که نیروهای تازه‌نفس بومی به شرکت دارند، به اندازه کارمندان قدیمی‌تر است و این افراد پس از حل شدن مشکلات با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به عقیده من دلیل این اتفاق اعتقاد تمام افراد به یک فعالیت سازنده و مفید برای شهرشان و همچنین حمایت همه‌جانبه شرکت اسنپ از آنها است.»

علی قاضی درباره مراحل آموزش نیروهای بومی و اینکه آیا از تیم‌های دفاتر مرکزی برای دیگر شهرها استفاده می‌شود یا خیر گفت: «اول از همه باید از تمامی همکاران در واحدهای مختلف دفاتر مرکزی اسنپ تشکر کنم. چراکه فرآیند ورود به شهرهای جدید نه تنها تیم توسعه، بلکه تقریبا تمام بخش‌های شرکت را درگیر می‌کند، تا یک شهر به شهرهای تحت پوشش خدمات اسنپ اضافه شود. در رابطه با آموزش نیز تیم توسعه قبل و بعد از آغاز فعالیت رسمی اسنپ در شهرهای جدید در کنار تیم بومی حضور دارند. پس از حداکثر یک ماه بعد، تمام فعالیت‌ها به نیروهای تحصیل‌کرده و توانمند بومی شهرها سپرده می‌شوند و تیم توسعه تنها وظیفه نظارت بر عملکرد آنها را پی می‌گیرد.»

به گفته مدیران ارشد توسعه اسنپ اکنون بیش از ۹۰۰نفر به طور مستقیم (با میانگین سنی ۲۶ سال) در شرکت اسنپ شاغل هستند که حدودا ۶۰درصد آنها در تهران و ۴۰درصد در دیگر شهرها به کسب درآمد و فعالیت مشغول هستند که تماما از نیروهای بومی آن شهرها محسوب می‌شوند. این عدد در سال گذشته به ۲۵۰ نفر می‌رسید که رشد آن نشان از ظرفیت بالای اسنپ در بحث کارآفرینی دارد.

در انتها هزارجریبی در رابطه با رشد سازمانی اعضای این شرکت نیز گفت: «اسنپ بزرگ شد و به نسبت آن زمینه رشد نیروهای مستعد خود را نیز فرآهم کرد. این موضوع در تمام شهرها صادق است و ما پس از آموزش و نظارت، مدیران شهرها را از دل همان افرادی انتخاب می‌کنیم که از روز اول شروع به فعالیت کرده بودند. این افراد با اثبات توانایی‌های خود، به ما این اطمینان را می‌دهند تا کلیه مسئولیت‌های شهر جدید را به آنها بسپاریم و به لطف خدا این اتفاق تا امروز رخ داده است.»

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار