رئیس بسیج اصناف گفت: خروجی ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه 13 راهکار عملی بوده که در این زمینه نقشه راه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 13 March 2018

به گزارش تابناک : غلامرضا حسن‌پور امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه و بسیج اصناف از فروردین سال ۹۵ ستاد اقتصاد مقاومتی اصناف و تجار را راه‌اندازی کرد.

رئیس بسیج اصناف افزود: خروجی ستاد اقتصاد مقاومتی 13 راهکار عملی است که در این زمینه نقشه راه بوده است.

وی بیان داشت: تقویت ستاد مذکور و کارگروه‌های طلا و جواهر، نساجی و پوشاک، صنایع دستی، فرهنگ و رسانه از جمله اقدامات این ستاد در سال 96 بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه اصناف مشکلات زیادی دارند و یکی از مشکلات آنها در زمینه پرداخت مالیات است، بیان داشت: در سال جاری تفاهم‌نامه مشترکی بین بسیج اصناف با بنیاد شهید بر این اساس امضا شد، تا در صورتی که یک واحد صنفی اقدام به به کارگیری فردی از خانواده‌های جامع ایثارگران کرد 5 سال از پرداخت بیمه معاف شود و خود دولت بیمه کارگر را بپردازد.

حسن‌پور بیان داشت: بر اساس این تفاهمنامه این واحدهای صنفی علاوه بر بیمه شامل تخفیف مالیات هم می‌شوند که این تفاهم‌نامه در برخی استان‌ها از جمله اصفهان اجرایی شده است.

وی افزود: نزدیک به 20 هزار نفر از خانواده جامعه ایثارگران در بنیاد شهید در انتظار شغل هستند.

رئیس بسیج اصناف افزود: هدایت، حمایت و نظارت شعار بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی است و کار بسیج تسهیل‌گری و برداشتن موانع است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی بسیج تخصصی در اتاق‌های اصناف، بازرگانان، تعاون، بانک مرکزی و مناطق آزاد و اتحادیه‌های صنفی دستور جدی ما در سال 96 بود که در سال 97 آن را تکمیل خواهیم کرد.

حسن‌پور از آغاز به کار شورای عالی رسانه اصناف و بازار و تجار خبر داد و گفت: همچنین تفاهم‌نامه مشترکی با  اتحادیه کسب و کارهای مجازی امضا شده که بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است آموزش‌ لازم به کسبه‌ای که علاقه‌مند به ورود فضای مجازی هستند، داده شود.

وی افزود: کمک به راه‌اندازی فضای مجازی به اصناف و معرفی محصولات واحدهای صنفی در فروشگاه‌های موجود در فضای مجازی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار