رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش گفت: جزیره کیش از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 میزبان 234 هزار و 697 گردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی بود.
کد خبر: ۵۸۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 06 April 2018

به گزارش تابناک : علیرضا قائدیان گفت: از مجموع مسافران ورودی به جزیره کیش 145 هزار و 434 نفر از طریق یک هزار و 84 سورتی پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شدند.
وی اظهار کرد: 57 درصد سفرهای هوایی ورودی تعطیلات نوروز امسال از تهران به کیش و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد، بندرعباس و اهواز هر کدام 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها پنج درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص داده است.
قائدیان افزود: همچنین در تعطیلات نوروزی امسال، 89 هزار و 263 گردشگر از مسیر دریایی و از بنادر چارک، لنگه و آفتاب با 234 مورد سفر شناور مسافربری و 582 مورد سفر لندینگ کرافت به جزیره کیش عزیمت کرده اند که با وجود محدودیت های خودرویی اعمال شده، 17 هزار و 832 خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش سفر کردند.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به افزایش تعداد تخت های اقامتی در پایان سال 96، ضریب اشغال هتل های کیش را در این دوره زمانی به طور متوسط 90 درصد اعلام کرد.
قائدیان گفت: در دوره 20 روزه سفرهای نوروزی به جزیره کیش، 91 هزار و 734 نفرشب، اقامت در کمپ های چادری و موقتی کیش ثبت شده است که در مجموع با احتساب اقامت در خانه های دوم، منازل استیجاری و سکونت در خانه اقوام و آشنایان آمارها خبر از ثبت بیش از 230 هزار نفر شب اقامت از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در این جزیره می دهد. 
قائدیان افزود: آمار بیشترین گردشگر حاضر در کیش متعلق به روز اول فروردین است که با ورود 38 هزار و 600 گردشگر به جزیره، حدود 2 هزار نفر در مقایسه با آمار سال گذشته افزایش را نشان می دهد .
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در پی تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و رییس ستاد سفرهای نوروزی این جزیره ، افزایش کیفیت خدمات دهی بیش از هر موضوع دیگری مد نظر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش بوده است.
وی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، رضایتمندی 84 درصدی از شاخصه های نظم شهری، حمل و نقل عمومی، خدمات فرودگاهی، اطلاع رسانی و برنامه های جشنواره نوروزی را در تعطیلات نوروز امسال در جزیره شاهد بودیم.
قائدیان با بیان اینکه در این بازه 20 روزه حضور گردشگران ، 409 هزار و 597 بلیت مراکز تفریحی مختلف در جزیره کیش صادر شده است، افزود: کاهش میزان شکایتها و افزایش استفاده از خدمات گردشگری در نوروز 97 بیانگر ارتقاء خدمات دهی و رشد کیفی گردشگری در جزیره کیش است که تداوم این روند در سالهای آتی دستاوردهای ارزشمندی برای توسعه گردشگری جزیره کیش به همراه دارد.
وی با تقدیر از کسانی که در بخش های مختلف به گردشگران نوروزی خدمات ارائه و تلاش کرده اند جلوه زیبایی از میهمان نوازی در جزیره کیش برای مسافران نوروزی را ترسیم کنند، تاکید کرد: فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با پایان دوره زمانی تعریف شده به پایان نمی رسد بلکه تحلیل عملکرد این ستاد، بررسی نقاط قوت و ضعف و شناسایی راهکارهای موثر در رشد گردشگری کیش بر اساس مستندات گردآوری شده و نظر کارشناسان و فعالان حوزه های مختلف از اقداماتی است که در دستور کار گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد. 
راه اندازی اپلیکیشن اطلاع رسانی و فروش خدمات گردشگری آی کیش، ایجاد مراکز خودکار فروش خدمات گردشگری در مبادی ورودی و تالار شهر کیش، استقرار پنج پایگاه اطلاع رسانی در مناطق پر تردد کیش، اطلاع رسانی درباره قوانین و مقررات جزیره کیش در مسیرهای منتهی به استان هرمزگان به ویژه استان فارس، فعال سازی کمپ اقامتی بخش خصوصی برای اولین بار و برگزاری برنامه های متنوع گردشگری به ویژه کارناوال شادی با حضور همه گروه های هنری فعال در جشنواره نوروزی از مهمترین اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای میزبانی شایسته از گردشگران در نوروز 97 بود.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند. 
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار