یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر اساس ماده ۲۱۶ در رابطه با تحقیق و تفحص‌ها، قوه قضاییه باید ظرف سه ماه حکم صادر کند. در رابطه با رییس دولت هشتم و نهم، ما تحقیق و تفحصی را به قوه قضاییه فرستادیم که اگر اجرایی می‌شد امروز آقای احمدی‌نژاد مدعی نبود.
کد خبر: ۵۸۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 08 April 2018
به گزارش تابناک : مصطفی کواکبیان در اخطاری با استناد به اصل ۷۶ در پایان جلسه علنی امروز، بیان کرد: بر اساس اصل ۷۶، تحقیق و تفحص حق مجلس است و ماده ۲۶ آیین‌نامه در بند ۱۱ و ماده ۲۰۶ آیین‌نامه نیز این را تایید می‌کند. هزینه‌ای که ما برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان کردیم گزارش خوبی را حاصل کرد.
 
وی در ادامه گفت:‌ ماده ۲۱۶ مطرح می‌کند حداکثر ظرف سه ماه قوه قضاییه باید در رابطه با تحقیق و تفحص حکم صادر کند اما ما از مجلس هشتم تحقیق و تفحص‌هایی داریم که قوه قضاییه اقدامی در رابطه با آن انجام نداده است. ما در مورد رییس دولت هشتم و نهم تحقیق و تفحصی به قوه قضاییه ارسال کرده بودیم که اگر اجرایی می‌شد امروز ایشان مدعی نمی‌شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادعا کرد: حقیقتا یک دهم سخنان ساختارشکنانه‌ای را که آقای احمدی‌نژاد می‌گویند اگر ما اصلاح‌طلب‌ها می‌زدیم یا آقای خاتمی بیان می‌کرد، قوه قضاییه برخورد متفاوتی را نشان می‌داد. اگر تحقیق و تفحص در دستور قرار می‌گیرد قوه قضاییه باید پیگیری جدی داشته باشد تا به حکم برسد.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار