رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص لبنان، با تکرار یاوه‌گویی‌های ضدایرانی خود، ایران را یکی از چالش‌های پیش روی بیروت توصیف کرد.
کد خبر: ۵۸۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 08 April 2018

به گزارش تابناک : «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای کشور‌هایی را که در کنفرانس کمک به لبنان در پاریس متعهد شدند به این کشور کمک کنند، تحسین کرد.

در این کنفرانس، سرمایه گذاران بین المللی متعهد شدند در ازای انجام اصلاحاتی در لبنان، به این کشور ۱۱ میلیارد دلار کمک و از اقتصاد بیمار آن حمایت کنند. مقامات لبنانی در ابتدا ۶ میلیارد دلار برای تامین مالی مرحله نخست برنامه سرمایه‌گذاری دولت هدف گذاری کرده اند.

سازمان‌ها و سرمایه گذاران خصوصی از ۵۰ کشور به همراه مقامات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در این کنفرانس شرکت کردند.

ترامپ در بیانیه خود در این خصوص با تکرار گزافه‌گویی‌های خود، اعلام کرد: «لبنان با چالش‌های زیادی از جمله هجوم بی سابقه پناهجویان و «نفوذ تباه‌کننده» ایران و حزب الله مواجه است. اما همانطور که از موفقیت آمیز بودن این کنفرانس مشخص است، لبنان دوستان و پتانسیل‌های زیادی دارد».

او در ادامه افزود: «من دولت لبنان را که با نخست وزیری سعد حریری برای رسیدگی به این چالش‌ها اقدام کرده است تحسین می‌کنم. لبنان بودجه‌ای را در دو سال متوالی تصویب کرده، استقرار نیرو‌های مسلح در جنوب را افزایش داده و گروه تروریستی داعش در این کشور را شکست داده است. لبنان همچنین انتخابات تاریخی مجلس را به زودی برگزار خواهد کرد. همه این‌ها یعنی لبنان در حال پیشروی به سوی حکومتی بهتر و کشوری امن‌تر است».

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از تعهد مقامات لبنان به انجام اصلاحات ضروری، مبارزه با فساد، افزایش شفاف سازی و مسئولیت پذیری و مدیریت مالی حمایت می‌کند.

ترامپ در ادامه گفت: «بدون شک طرح‌های زیرساختی لبنان فرصت‌های زیادی برای تقویت اقتصاد این کشور و چشم انداز‌های اقتصادی آن ایجاد می‌کنند. شرکت‌های آمریکایی در انتظار فرصت‌های جدیدی هستند که برنامه‌های اقتصادی لبنان برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. آمریکا به روابط نزدیک خود با لبنان افتخار می‌کند و از تلاش‌های این کشور برای تقویت موسسات دولتی قانونی و توسعه یک اقتصاد باز و آزاد که در خدمت تمام لبنانی‌ها است حمایت می‌کند».

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار