من در سال ٢٠١٣ پیامی به سعود‌الفیصل، وزیر خارجه فقید عربستان در این رابطه فرستاده‌ام. آنها پاسخ دادند که جهان عرب به شما مربوط نمی‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 09 April 2018

به گزارش تابناک : ظریف در بخشی از گفتگوی خود درباره نامه خود به سعودالفیصل گفت: ما به طور روشن توضیح دادیم که ایران از یمنی‌ها حمایت موشکی نمی‌کند. یمن تحت ‌محاصره است به طوری که حتی از ورود غذا و دارو به یمن ممانعت می‌شود و این امر مانع انجام وظایف بشردوستانه سازمان ‌ملل شده است. این چه محاصره‌ای است که مانع ورود غذا و دارو می‌شود و میلیون‌ها یمنی بر‌ اثر بیماری وبا می‌میرند. این مایه ننگ است.

من این مسئله را مطرح می‌کنم که اگر حصاری وجود دارد که مانع ورود دارو به یمن می‌شود و دبیر کل سازمان‌ ملل اخیرا اعلام کرد که در سال گذشته ٢١ میلیون نفر در یمن از سوء‌تغذیه رنج می‌برند و امسال تعداد آنها به ٢٢ میلیون نفر رسید، اگر چنین حصار موفقی وجود دارد که حتی از ورود دارو می‌تواند ممانعت کند، پس چگونه نمی‌تواند مانع ورود موشک‌ها به یمن شود؟... ما از همان ابتدا بر این باور بودیم که ایجاد راه‌حل سیاسی در یمن ضروری است و قبل از اینکه بحران یمن به وجود‌ آید، ما به سعودی‌ها پیشنهاد کمک برای ایجاد راه‌حل سیاسی در یمن را دادیم.

من در سال ٢٠١٣ پیامی به سعود‌الفیصل، وزیر خارجه فقید عربستان در این رابطه فرستاده‌ام. آنها پاسخ دادند که جهان عرب به شما مربوط نمی‌شود. بعد از آغاز جنگ نیز بار دیگر به طور مستقیم این پیشنهاد را مطرح کردیم. سه سال است که جنگ یمن آغاز شده است و اکنون وارد سال چهارم شده‌ایم. آنها گمان می‌کردند که در دو هفته می‌توانند جنگ را تمام کنند.

 

 

منبع: شرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار