معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک لایحه ساختار دولت و تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس بررسی می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ 16 April 2018

به گزارش تابناک : حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره لوایحی که قرار است در سال جدید از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود، اظهار کرد: لوایح متعددی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و در شرایط فعلی یکی از لوایح اولویت‌دار، لایحه ساختار دولت و تفکیک وزارتخانه‌هاست.

وی با بیان اینکه این لایحه برای دولت حائز اهمیت است و به آن نیازمندیم، ادامه داد: در روزهای گذشته اولین جلسه بررسی آن با تشکیل کمیسیون مشترک و حضور نمایندگان دولت تشکیل شد و امیدواریم مجلس ساختار جدید دولت را تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ کند تا رئیس جمهور هم بر مبنای ساختار جدید نسبت به پیشنهاد وزرایی که قرار است از تفکیک این وزارتخانه‌ها منصوب شوند، اقدام کند.

امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت طرح یا لایحه‌ای برای حمایت از کالای داخلی دارد یا خیر، گفت: حمایت از کالای ایرانی مسئله بسیار مهمی بود که مقام معظم رهبری این موضوع را حکیمانه به عنوان شعار سال ابلاغ کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: حمایت از کالای داخلی سه از سه ضلع مردم، مسئولان و تولیدکنندگان تشکیل شده است و این اضلاع باید زمینه‌های تحقق این شعار سال را فراهم کنند.

وی افزود: دولت در اولین جلسه خود در سال جدید دستورالعمل‌های لازم را نسبت به حمایت از کالای ایرانی انجام داد و این محور به دستگاه‌های اجرایی هم ابلاغ شده است.

امیری خاطرنشان کرد: دولت در حد توان خود، طبق قوانین موجود دستورالعمل‌های لازم را صادر کرد و اگر در این مسیر احتیاجی به تصویب قانون باشد، دستگاه‌های ذیربط حتما پیشنهاد تنظیم لایحه را خواهند داد.

 

 

منبع :باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار