یک روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خبر داد پیش از حمله انگلیس و متحدانش به سوریه، یک زیردریایی این کشور در آب‌های مدیترانه مورد تعقیب زیردریایی و کشتی‌های روسی بوده است.
کد خبر: ۵۹۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 16 April 2018

به گزارش تابناک : یک زیردریایی انگلیس از سوی زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی روسی موردتعقیب و گریز قرار گرفته بود.

روزنامه ساندی تایمز نوشت، در حالی که ترزا می نخست وزیر انگلیس درحال تصمیم‌گیری برای حملات علیه سوریه بود، در اعماق آب‌های مدیترانه یک زیردریایی انگلیسی که مجهز به موشک‌های کروز بود، توسط زیردریایی‌های روسی معروف به «حفره سیاه» شناسایی شد.

این زیر دریایی انگلیسی از سوی هواپیمای ضدزیردریایی و کشتی‌های روسی مورد تعقیب قرار گرفت گرچه تاکنون وزارت دفاع روسیه در این باره اظهار نظر نکرده است.این ماجرا در جریان بود تا زمانی که آمریکا یک فروند بوئینگ پی-۸ پوسایدن ضدزیردریایی برای رهگیری کشتی‌های روسی و محافظت از زیر دریایی انگلیس اعزام کرد.

با وجود آنکه تعقیب و گریز تجیهزات روسی و انگلیسی در دریای مدیترانه معمول است اما اتفاق اخیر برای اولین بار بعداز تنش‌های اخیر میان مسکو و لندن روی داده است.

اخیرا به دلیل مسمومیت یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس با گاز اعصاب که لندن، مسکو را عامل آن می‌داند و به دلیل حمله شیمیایی ادعایی در سوریه که مورد حمایت روسیه است، روابط لندن و مسکو دچار تنش شده است.
بامداد روز شنبه گذشته، انگلیس و دو متحدش یعنی آمریکا و فرانسه برای حمله به سوریه اقدام کردند و بیش از 100 موشک به سوی سوریه شلیک کردند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار