دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که به دمشق سفر کرده با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۹۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک : حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه (روند آستانه) امروز (دوشنبه) به سوریه سفر کرد.

 

 

وی در بدو ورود به دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه آخرین تحولات این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

جابری‌انصاری روز شنبه اول اردیبهشت ماه نیز در تهران میزبان استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه به گفت‌وگو نشستند.

در این دیدار که با ضیافت ناهار دستیار ارشد وزیر امور خارجه به افتخار دی‌میستورا و هیات همراه ادامه یافت، طرفین در خصوص آخرین تحولات سوریه، راه‌های اجرایی کردن توافقات آستانه و سند پایانی کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی و همچنین همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد برای پایان بحران سوریه و اعاده صلح و ثبات به این کشور رایزنی و تبادل نظر کردند.

سفر دی‌میستورا به تهران در چارچوب سفرش به سه کشور ضامن روند آستانه (ترکیه، روسیه و ایران) انجام شد.وی پیش از این نیز در مسکو و همچنین آنکارا با مقامات این کشورها درباره اوضاع سوریه به رایزنی پرداخته بود.

جابری‌انصاری 13 اسفند 1396 نیز به دمشق سفر کرد و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.در این دیدار که در چارچوب رایزنی‌های مستمر ایران و سوریه و در محل کاخ مهاجرین دمشق صورت گرفت، طرفین با تاکید بر حق انحصاری مردم سوریه برای ترسیم آینده کشورشان، به دور از هرگونه فشار و مداخله خارجی، در خصوص آخرین تحولات روند گفت‌وگوهای سیاسی و ضرورت‌های مرحله جاری مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

جابری‌انصاری هفتم بهمن ماه سال گذشته (1396) نیز سفری یک روزه به دمشق داشت و با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه و فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. آن رایزنی‌ها در آستانه کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی انجام شد.در آن دیدار آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه به ویژه وضعیت در شمال سوریه و منطقه عفرین و همکاری‌های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار