آخرین تحولات خاورمیانه:
‍ سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، اردن و سرزمین های اشغالی، موضع گیری ترامپ در مورد شعار مرگ بر آمریکا در ایران، هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام و آمادگی فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توافق آمریکا و فرانسه در خصوص پیمانی جدید با ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۵۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 27 April 2018

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، اردن و سرزمین های اشغالی، موضع گیری ترامپ در مورد شعار مرگ بر آمریکا در ایران، هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام و آمادگی فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توافق آمریکا و فرانسه در خصوص پیمانی جدید با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و فرانسه، درخصوص امضای یک معاهده جدید و فراتر از برجام، با ایران، توافق کرده اند.

 شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای پیمانی جدید با ایران توافق کرده اند.

در این گزارش گفته شده است که ماکرون برای متقاعد کردن ترامپ به باقی ماندن در برجام، به آمریکا سفر کرده بود، اما اکنون وی معتقد است که باید یک توافق جدید با ایران صورت بگیرد.

ترامپ: ایرانی‌ها دیگر شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند/توافق آمریکا و فرانسه در خصوص پیمانی جدید با ایران/هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام/ آمادگی فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی

برخی منابع می گویند که ترامپ و ماکرون توافق کرده اند تا یک معاهده جدید و فراتر از برجام، با ایران را ترتیب دهند.

این گزارش در ادامه نوشت البته هنوز معلوم نیست که آیا ایران و دیگر کشورهای امضا کننده برجام، حاضر به قبول این معاهده جدید هستند یا خیر.

گفتنی است که ترامپ در مصاحبه ای پس از دیدار با ماکرون اعلام کرد که نظر وی را درمورد ایران و برجام، تغییر داده است.

سفر وزیر خارجه آمریکا  به عربستان، اردن و سرزمین های اشغالی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، اوایل هفته آینده به عربستان، اردن و اسرائیل سفر می کند.

به گزارش الیوم السابع، هیتر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: در تاریخ معاصر سابقه نداشته است که یک وزیر بلافاصله بعد از گرفتن رأی اعتماد و با این سرعت عازم مأموریت خارجی شود.

مایک پمپئو با ۵۷ رأی مثبت و ۴۲ رأی منفی، نخستین وزیر خارجه آمریکا لقب گرفت که با آرای حداقلی، به کابینه راه یافت.

ترامپ: ایرانی‌ها دیگر شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند/توافق آمریکا و فرانسه در خصوص پیمانی جدید با ایران/هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام/ آمادگی فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی

پمپئو یکی از افراطی ترین چهره‌ها در آمریکا علیه ایران است و بارها خواستار لغو برجام شده است. او همچنین در سال ۲۰۱۴ پیشنهاد بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران را داده بود.

موضع گیری ترامپ در مورد شعار مرگ بر آمریکا در ایران

دونالد ترامپ»، در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» مدعی شد که دولت وی ایران را تحت کنترل خود در آورده است، در حالی که اوباما نتوانسته بود این کار را انجام دهد.

وی در ادامه ادعا کرد: آن‌ها (ایرانی‌ها) عادت داشتند که فریاد "مرگ بر آمریکا" سر دهند. آن‌ها الان این را شعار را سر نمی‌دهند. آن‌ها علیه او (اوباما) این فریاد را سر می‌دادند، اما نه علیه من.

دونالد ترامپ تهدید کرده است که از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد. این مساله موجب نگرانی مقامات اروپایی و مقامات کنگره آمریکا شده است و حتی نمایندگانی را که با این توافقنامه مخالف هستند، نسبت به تبعات جدی خروج از برجام، به شدت نگران کرده‌اند.

هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام

26 نفر از فرماندهان نظامی اسبق رژیم صهیوینستی در نامه‌ای خواستار حفظ توافق هسته‌ای «برجام» شده‌ و درباره تبعات اقدام آمریکا برای خروج از آن هشدار داده‌اند. 

نظامیان و نیروهای امنیتی پیشین رژیم صهیونیستی در این نامه به آمریکا هشدار داده‌اند خروج از این توافق هسته‌ای امنیت این رژیم را به خطر خواهد انداخت. 

در متن بیانیه آمده است: «اجماع موجود میان نهادهای نظامی و اطلاعاتی سراسر دنیا- از جمله جامعه دفاعی خود اسرائیل- این است که این توافق کارساز است و منافع امنیتی اسرائیل در صورت ماندن ایالات متحده در توافق و همکاری‌های دیپلماتیک با سایر طرف‌های برجام برای مقابله با سایر جوانب سیاست‌های ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) به بهترین نحو تأمین خواهد شد.»  

نگارندگان نامه همچنین با یادآوری تأیید پایبندی ایران به مفاد برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشته‌اند: «ما علی‌رغم اذعان به وجود برخی معایب در این توافق، اجماعاً بر سر اینکه توافق فعلی از نداشتن هیچ توافقی بهتر است، اتفاق نظر داریم.»

مقام‌های سابق رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند «خروج آمریکا از برجام نه تنها این توافق بلکه امنیت اسرائیل را هم به خطر می‌اندازد.»

فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی

فرمانده کل نیروهای "سوریه دموکراتیک" با اشاره به اینکه داعش هنوز در سوریه حضور دارد، تاکید کرد، در صورتی که نیروهای کشورهای عربی با هماهنگی ائتلاف ضد داعش وارد سوریه شوند، ما نیز با آنها همکاری خواهیم کرد.

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک که اصالتا از ساکنان شهر کوبانی در شمال سوریه است و فرماندهی حدود ۶۰ هزار نیروی نظامی را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اظهار داشت: چند روز قبل با برت مک‌گورک، نماینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشست طولانی درباره اظهارات اخیر ترامپ و قصدش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شرق فرات داشتیم.

ترامپ: ایرانی‌ها دیگر شعار «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دهند/توافق آمریکا و فرانسه در خصوص پیمانی جدید با ایران/هشدار ۲۶ نظامی سابق اسرائیل به ترامپ درباره لغو برجام/ آمادگی فرمانده کردهای سوریه برای همکاری با نیروهای کشورهای عربی

عبدی گفت: در این نشست به من گفته شد که دولت آمریکا در مرحله تصمیم گیری و بررسی ساز و کار اجرای این طرح است.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد: ما با ائتلاف ضد داعش برای بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه همکاری می‌کنیم و اگر نیروهای کشورهای عربی با هماهنگی ائتلاف وارد سوریه شوند، مشکلی با آنها نداریم و با آنها همکاری خواهیم کرد.

وی فاش کرد: شورای نظامی منبج در پایگاه اینجرلیک در ترکیه با طرف ترکیه‌ای و آمریکایی نشستی داشت، آنها در این نشست رسما خواستار مشارکت یگان‌های مدافع خلق کرد در عملیات آزادسازی منبج شدند و ترکیه با این درخواست موافقت کرد.

عبدی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک شامل ۶۰ هزار تن هستند و نیروهای گارد مرزی از ۳۰ هزار تن تشکیل شده‌اند، آنها در مرزهای سوریه با ترکیه در شمال و نیز مرزهای عراق با مناطق تحت کنترل داعش در شرق سوریه و همینطور در طول خط جنوبی رودخانه فرات که تحت کنترل دمشق است، مستقر هستند.

فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: داعش همچنان کنترل ۱۰ هزار کیلومتر مربع برابر با مساحت لبنان را در کنترل دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار