مصطفی و مجتبی بلال حبشی دوقلوهای سریال "پایتخت" هستند که با موسیقی زیبای خود در این سریال مورد توجه قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۰۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 06 May 2018

به گزارش تابناک : مصطفی و مجتبی بلال حبشی دوقلوهای سریال "پایتخت" هستند که با موسیقی زیبای خود در این سریال مورد توجه قرار گرفتند و نام‌شان کم‌کم بر سر زبان‌ها افتاد، این دو برادر این روزها به‌صورت جدی فعالیت موسیقایی خود را پی می‌گیرند و این بهانه‌ای برای یک گفتگو با آن‌ها بود:

موسیقی را از چه سنی شروع کردید و چطور وارد این حرفه شدید؟
مجتبی: ما موسیقی را از سن کم شروع کردیم. زمانی که مدرسه می‌رفتیم، سرود می‌خواندیم و کارهای هنری انجام می‌دادیم و الان مدتی است که به‌طور جدی نوازندگی می‌کنیم.

مصطفی: ما پیش از حضور در سریال "پایتخت" هم موسیقی کار می‌کردیم اما بعد از آن کارمان جدی‌تر شد. لطف خدا بود که آقای تنابنده ما را دید و وارد سریال "پایتخت" شدیم. در "پایتخت ۳" در سکانس عروسی ارسطو خواندیم ولی کار ما خیلی دیده نشد. در "پایتخت ۵" خدا خواست و سکانس‌ها و اجراهای ما دیده شد که از این بابت خیلی خوشحال هستیم.

ویدئوهایی که از شما در فضای مجازی پخش شد، واکنش‌های مثبت و خوبی را به همراه داشت. توقع این حجم از واکنش‌های مثبت مردم را داشتید؟
مجتبی: ما هنوز قطعه‌ای از خودمان منتشر نکرده‌ایم و فقط قطعات سایر خواننده‌ها را خوانده‌ایم. در سریال "پایتخت" هم از ما خواستند که از آثار خواننده‌های دیگر بخوانیم چون کارهای خودمان هنوز مجوز نگرفته‌اند. با این‌که آهنگ دیگران را خواندیم ولی خداراشکر خوب دیده شدیم و مردم‌دوست داشتند.

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟ نمی‌خواهید روی آلبوم کار کنید؟
مصطفی: در حال حاضر به فکر آلبوم نیستیم. ما قبل از فیلم‌برداری "پایتخت ۵" قصد داشتیم کارهای‌مان را منتشر کنیم ولی کارها آماده نشد. انشاءلله در همین ماه کارهای‌مان به تهیه‌کنندگی جناب آقای مسعود دهقان بیرون می‌آید.

الان اکثر خواننده‌ها سعی می‌کنند به خاطر مسائل کپی‌رایت و یا هر دلیل دیگری تک آهنگ منتشر کنند. شما هم قصد دارید فقط تک آهنگ منتشر کنید؟
مصطفی: ما از همان ابتدا برای موسیقی پیش آقای امیر توسلی برای مشاوره می‌رفتیم. ایشان حرف خیلی خوبی زدند و گفتند آدم باید خلاف جهت آب حرکت کند. نظر آقای توسلی این بود که ما اول آلبوم بدهیم اما الان بازار موسیقی این‌ را می‌طلبد که فعلاً تک آهنگ منتشر کنیم تا ببینیم بازخوردها چطور است. انشالله بعداً آلبوم هم منتشر می‌کنیم.

برای آماده کردن قطعات خودتان با چه کسانی همکاری کرده‌اید؟
مجتبی: ما از خیلی تهیه‌کننده‌ها مشاوره می‌گرفتیم و تقریباً هر هفته برای مشاوره پیش یکی از آن‌ها می‌رفتیم. افرادی نظیر میلاد ترابی، مسعود جهانی، امیر توسلی، امیر جمال‌فرد و پدرام کشتکار به ما کمک کردند.

از بین خواننده‌ها صدای کدام‌یک را بیشتر دوست دارید؟
مجتبی: محسن یگانه و محسن چاوشی. البته خواننده خوب زیاد داریم.
مصطفی: همه خواننده‌ها خوب هستند ولی من سیر صعودی محسن یگانه را خیلی دوست داشتم. محسن یگانه خواننده باهوشی است و برای کارش خیلی زحمت می‌کشد و همچنین در ساززدن هم قوی است. محسن چاوشی را هم خیلی دوست دارم.

با توجه به این‌که گیتار می‌نوازید و فرم خواندن‌تان هم خیلی از محسن یگانه دور نیست، به نظر می‌رسد که دوست دارید در همان سبک و سیاق کار کنید.

مجتبی: خیر. به نظرم یک خواننده‌ خوب باید یک ساز را کامل بلد باشد. ساز مکمل خوانندگی است و خیلی کمک می‌کند.
مجتبی: ساز به ملودی سازی هم خیلی کمک می‌کند.

در ادامه می‌خواهید خوانندگی را ادامه بدهید یا بازیگری؟
مجتبی: آقای تنابنده بیشتر به خاطر استایل‌ موهای‌مان می‌گفتند برای "پایتخت" خوب هستیم. البته ما اصرار کردیم که دوست نداریم به‌عنوان بازیگر شناخته شویم و اگر می‌شود برای ما سکانس‌هایی بنویسید که بیشتر صدای‌مان شنیده شود.

حالا که شهرت پیدا کرده‌اید، قصد دارید کدام هنر را به‌طورجدی پیش ببرید؟
مصطفی: الان بیشتر تمرکز ما بر روی موسیقی است.
مجتبی: ما از اول هم هدف‌مان موسیقی بود و هیچ‌وقت در جو بازیگری نبودیم. تک‌تک بچه‌های گروه پایتخت شاهد این موضوع هستند که ما بیشتر به خوانندگی و موسیقی علاقه داریم.

اگر به شما پیشنهاد بازیگری شود آن را قبول می‌کنید؟
مصطفی: بله. اگر وقت کنیم می‌پذیریم ولی در حال حاضر به‌صورت جدی موسیقی را دنبال می‌کنیم.

ساکن تهران هستید یا مازندران؟
مجتبی: ما هفت سال است که در تهران زندگی می‌کنیم و فقط برای عید و تعطیلات به مازندران می‌رویم. ما اصالتاً اهل غرب مازندران، سمت عباس‌آباد و تنکابن هستیم. من و برادرم به خاطر کار موسیقی به‌صورت مستقل در تهران زندگی می‌کنیم.

مصطفی: ما بعضی روزها حتی ۵ یا ۱۰ ساعت موسیقی کار می‌کنیم که قطعاً اگر در کنار خانواده بودیم، آن‌ها شاکی می‌شدند. ما در یک سال و نیم اخیر استاد خصوصی گرفتیم و خیلی فشرده کار می‌کنیم. چون به این حرفه علاقه داریم و هیچ‌وقت خسته نمی‌شویم.

ظاهراً آگهی سریال "شاهگوش" را از روزنامه دیده بودید و به پشت‌صحنه این سریال رفته بودید که آقای تنابنده آنجا شما را دید و بعد در سریال "پایتخت" به شما نقش داد. به این فکر می‌کردید که روزی سرنوشت‌تان این‌طوری رقم بخورد؟
مجتبی: ما از روی کنجکاوی به پشت‌صحنه سریال"شاهگوش" رفتیم تا ببینیم فضای آنجا به چه شکل است اما آقای تنابنده ما دو تا را دید و پرسید چه‌کاره هستید؟ ما گفتیم خواننده‌ هستیم و بعد آنجا خوانیدم. آقای تنابنده ما را نگه داشت و گفت شما کلاً جالب هستید و به درد بازیگری می‌خورید.

مصطفی: واقعیت این است که ما فقط می‌خواستیم ببینم پشت‌صحنه سریال چطور است و بازیگرها چطور بازی می‌کنند. هدف دیگری نداشتیم.

ازسری جدید سریال"پایتخت" راضی بودید؟ برخورد مردم با شما چطور بود؟
مجتبی: خیلی خوب بود. ما فکر نمی‌کردیم چنین برخوردی با ما صورت بگیرد. تک‌تک بازیگرها خوب دیده شدند. شنیده شدن موسیقی‌مان، بهترین اتفاق برای ما در "پایتخت ۵" بود.

مصطفی: در پایتخت ۴ هم پیشنهاد می‌دادیم که بخوانیم ولی خیلی روی این داستان مانور نمی‌دادند. یکی از اتفاقات خوبی که برای ما افتاد، مربوط به کلیپ پشت‌صحنه‌ها بود. دوستان به ما گفتند برای‌مان بخوانید و ما خواندیم. ویدئوی آن اجراها پخش شد و به دیده شدن ما خیلی کمک کرد.

و البته اتفاقی که خیلی به شما کمک کرد، به اشتراک گذاشتن ویدئوتان توسط یکی از خوانندگان قدیمی بود.
مجتبی: بله. ایشان یکی از الگوهای ما هستند و کارشان واقعی ستودنی است. من وقتی آن ویدئو را دیدم، اشکم درآمد. به‌خصوص این‌که 5 دقیقه قبل از آن ویدئو به ما زنگ زدند و گفتند از حاشیه دوری کنید و عکس نگیرید. با ما به‌تندی حرف زده بودند و دل ما شکسته بود ولی وقتی آن ویدئو را دیدیم، هر دو از خوشحالی اشک ریختیم.

شهرت خوب است یا بد؟
مصطفی: شهرت خوب است ولی از یک جهاتی بدی‌های خودش را هم دارد. ما از این‌که مردم می‌خواهند با ما عکس بگیرند خیلی لذت‌ می‌بریم و حس خوبی پیدا می‌کنیم. مردم خیلی به ما لطف دارند.

بعد از بازی در سریال "پایتخت"، پیشنهاد دیگری هم برای بازی کردن داشتید؟

مجتبی: بله. چند فیلم سینمایی به ما پیشنهاد کردند ولی فعلاً تمرکزمان روی موسیقی است. ما وقتی اعصابمان خرد است، به هیچی جز موسیقی فکر نمی‌کنیم. امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد به ما جوان‌ها کمک کند تا دیده شویم. این‌که مجوزها را راحت‌تر بدهند و به فکر جوان‌ها باشند خیلی اتفاق خوبی برای ما خواهد بود.

موهایتان مال خودتان است؟!
مصطفی: بله. طبیعی است. از ۱۴-۱۳ سالگی همین‌طور بود. ما موهایمان را بلند کردیم و دیدیم خودش فر شد.

چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟
مصطفی: ما حدود یک سال است که قطعات‌مان دست تهیه‌کننده‌ها در نوبت دریافت مجوز و انتشار قرار گرفته است. فکر می‌کنیم الان زمانش شده باشد که این قطعات منتشر شوند. امیدوارم مردم خوششان بیاید.

خاطره جالبی از سریال"پایتخت" دارید که برایمان بگویید؟
مجتبی: خاطره زیاد است اما الان چیزی به ذهنم نمی‌رسد. عوامل "پایتخت"یک تیم هستند و همه باهم مثل اعضای یک خانواده می‌مانند.

اذیت هم شدید؟
مصطفی: بله اذیت شدیم ولی ما شانس آوردیم که در صحنه‌های سخت سریال حضور نداشتیم. به خانم نسرین نصرتی، خانم ریما رامین‌فر، آقای هومن حاج عبدالهی، محسن تنابنده و همه بازیگران خسته نباشید می‌گوییم.

با کدام‌یک از بازیگران پایتخت رابطه دوستانه بیشتری دارید؟
مجتبی: رابطه ما با همه خوب است و مثل یک خانواده هستیم. خودشان می‌دانند که ما چقدر دوستشان داریم ولی ما با هومن حاج‌عبدللهی و بهرام افشاری راحت‌تر هستیم.

نقش شما در سریال "پایتخت" خیلی پررنگ نیست و بیشتر روی خواننده بودن شما مانور داده می‌شود. این فضا را تیم کارگردانی و نویسنده به شما ندادند یا این‌که خودتان خیلی تمایلی نداشتید وارد بخش بازیگری شوید؟
مصطفی: خودمان قطعاً دوست داشتیم بازیگری را تجربه کنیم و فکر می‌کنیم اگر به ما فضا می‌دادند، در بازیگری هم خودمان را نشان می‌دادیم. به‌خصوص این‌که گروه کارگردانی "پایتخت" آن‌قدر قوی هست که از یک نابازیگر هم بازیگر بسازد. به‌هرحال گروه صلاح را بر این دیدند که بیشتر خوانندگی ما دیده شود. ما از نقش‌مان راضی هستیم و فکر می‌کنیم اگر نقش‌مان بیشتر شود هم از پس آن برمی‌آییم ولی تا همین‌جا هم راضی هستیم و از گروه "پایتخت" تشکر می‌کنیم.

در "پایتخت 6" هم حضور خواهید داشت؟
مجتبی: ان‌شاءالله... حتماً.

و صحبت‌های پایانی؟
مصطفی: من از همه عوامل سریال "پایتخت" تشکر می‌کنم.
مجتبی: من هم همین‌طور.

 

 

منبع:هنرآنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار