جانشین پایگاه دریابانی کیش گفت: یک فروند شناور با ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای جزیره کیش شناسایی و توقیف شد.
کد خبر: ۶۰۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 08 May 2018
به گزارش تابناک : سرهنگ علی اصغر جمالی جانشین پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: ۴ خدمه این شناور تحویل مراجع قضایی شدند.
وی گفت: با توجه به تغییر و تحولات اخیر نرخ ارز در کشور عده ای از سودجویان اقدام به جمع آوری سوخت های سهمیه دولتی شناورها کرده و به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش این سوخت ها به شناورهای خارجی می کنند.
سرهنگ جمالی گفت: این افراد سهمیه های سوخت خود را به صورت دولتی برای هر ۱۰ روز سفر به مقدار ۳ تا ۴ هزار لیتر و با قیمت ۳۰۰۰ ریال برای هر لنج خریداری می کنند و سپس سوخت های خود را در یک شناور انباشته و آن ها را برای عرضه به شناورهای خارجی به قیمت هر لیتر ۱۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ ریال قاچاق می کنند.
وی افزود: لنج توقیف شده مربوط به کیش نیست و به یکی از جزایر اطراف تعلق دارد.
جانشین دریابانی کیش افزود: کسانی که اقدام به قاچاق سوخت کردند تنها صیادنما هستند و در لنج آن ها علاوه بر اینکه هیچ مدرک و مجوز صید و شناوری نبوده، هیچگونه ادوات و آلات صیادی نیز یافت نشده است.
وی تصریح کرد: این افراد با چنین عمل نادرستی ضربه سختی به پیکره اقتصادی کشور وارد کرده و حاصل زحمات کارگران و تولید کنندگان ایرانی را به ارزانی و سادگی در اختیار شناورهای خارجی قرار می دهند.
وی از مردم به ویژه بومیان وصیادان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه و فروش سوخت به صورت قاچاق نیروی انتظامی و دریابانی کیش را در جریان قرار دهند.
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار