مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام استان‌های پربارش طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه خبر داد و گفت: این سامانه ابتدا نیمه غربی کشور و به تدریج تا اواخر وقت غالب مناطق کشور را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۶۰۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 10 May 2018

به گزارش تابناک : احد وظیفه در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود اظهار کرد: این سامانه بارشی در مناطق مختلف کشور سبب رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد شد. همچنین شدت بارش امروز در ایلام، کرمانشاه، لرستان، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، برخی مناطق اصفهان و به تدریج در نیمه غربی کرمان برخی نقاط یزد، برخی مناطق خراسان رضوی و جنوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا (جمعه ۲۱ اردیبهشت) همچنان سامانه بارشی در غالب مناطق کشور فعال بوده و عمده فعالیت سامانه در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش در روز جمعه در ایلام، کرمانشاه، لرستان،‌شمال خوزستان، غرب کردستان، بخش‌هایی از آذربایجان شرقی،خراسان شمالی، خراسان رضوی، برخی مناطق خراسان جنوبی و شرق یزد خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه فردا در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: در روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) با ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور ابتدا نیمه غربی کشور و به تدریج تا اواخر وقت غالب مناطق کشور به جز بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز در نیمه شرقی کشور و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق جنوب شرق و شرق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود. همچنین در روز جمعه وزش باد شدید در جنوب عراق و خوزستان موجب خیزش گردوخاک در منطقه خواهد شد و برخی مناطق خوزستان و ایلام را متاثر و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در ین مناطق به خصوص در جنوب خوزستان خواهد شد.

وظیفه افزود: امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان و در روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درمورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد، گاهی افزایش باد، در بعدازظهر بارش پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۶ و ۱۳ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تهران در روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۳ و ۱۲ درجه سانتی گراد خواهد بود.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار