عسل علاوه بر خواص درمانی بی شماری که دارد اگر کم کالری باشد برای افراد چاق مفید است.
کد خبر: ۶۰۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 10 May 2018

به گزارش تابناک : 

ضدعفونی زخم‌ها

وجود مواد آنتی باکتریال به علاوه مقدار قابل ملاحظه‌ای مس، ید و روی در عسل‌های طبیعی خاصیتی را در این محصول طلایی رنگ به‌وجود می‌آورد که عسل را به دارویی مناسب و بدون عوارض برای ضدعفونی کردن و بهبود زخم‌های بدن تبدیل می‌کند. به همین دلیل امروزه از عسل در بسیاری از بیمارستان‌های سوانح سوختگی و برای پیشگیری از زخم بستر در بیماران استفاده می‌شود.

یک انرژی‌زای طبیعی

عسل یک انرژی زای طبیعی است که مصرف مقدار اندکی از آن انرژی زیادی را در بدن تولید می‌کند. از این‌روست که مصرف ۲ قاشق غذاخوری عسل هنگام ضعف عمومی بدن، می‌تواند در مدت کوتاهی موجب تقویت قوای فرد شود. عسل از معدود مواد‌غذایی طبیعی است که خیلی زود جذب خون شده و به عملکرد بهتر اندام‌ها به‌ویژه مغز کمک می‌کند.

راهی برای درمان واریس

ماساژ دادن مخلوطی از عسل و آب ولرم روی رگ‌های سیاه واریس در درمان آن بسیار موثر است. این ماساژ در درمان واریس در مراحل اولیه بسیار موثر است و افرادی که دچار واریس‌های شدید هستند باید تحت نظارت متخصص از این ماساژ استفاده کنند زیرا ممکن است ماساژ موجب حرکت لخته خونی و بروز سکته در این افراد شود.

درمان سستی عضلات

ژل رویال یکی از مشتقات تولید شده توسط زنبور عسل به‌دلیل داشتن مقادیر قابل ملاحضه‌ای قند، پروتئین، چربی و ویتامین برای درمان بیماری‌های ناشی از سستی بافت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشگیری از بیماری‌های عصبی

وجود ویتامین‌های D. و فسفر در عسل تاثیر بسیار زیادی در عملکرد اعصاب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دستگاه عصبی دارد.

عسل کم کالری برای چاق‌ها

کالری عسل‌های طبیعی که توسط زنبور عسل و نه کارخانه‌های صنعتی تهیه شده باشد بسیار اندک است بنابراین مصرف این محصول برای افراد دچار اضافه وزن یا چاقی خطری همراه ندارد.

برای درمان بیماری قلبی‌

نرم کردن جداره عروق خونی در بدن از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد عسل است. نرم نگه‌داشتن جداره عروق موجب می‌شود تا جذب سلولی بهتر انجام شود و مواد مفید و مغذی راحت‌تر به سلول‌های بدن برسند.

هضم بهتر با عسل

عسل به‌دلیل لطافتی که دارد مناسب برای انواع معده‌ها و سیستم‌های گوارشی است. حتی حساس‌ترین معده‌ها نیز قادر به هضم و جذب مواد مغذی عسل‌های طبیعی هستند.

درمان آثار سوختگی

به گزارش محققان ترکیب عسل طبیعی با گیاه دارچین برای درمان بیش از ۹۵ نوع بیماری در جهان از جمله بیماری‌های قلبی، زخم‌های سطحی، سوختگی، بیماری‌های مثانه، بیماری‌های مفصلی و استخوانی و ریزش مو استفاده می‌شود.

پیشنهاد ویژه ورزشکاران

عسل یک انرژی زای طبیعی برای ورزشکاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. این ماده طبیعی به‌علت فعال کردن هورمون استروژن در بدن می‌تواند به‌عنوان یک انرژی‌زای طبیعی از سوی ورزشکاران به‌صورت روزانه مصرف شود. بهترین شیوه مصرف عسل برای ورزشکاران ترکیب ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم از آن با آب میوه طبیعی و مصرف آن در طول روز است.

درمان شب ادراری کودکان

بسیاری از درمانگران مکاتب درمانی طبیعی در سراسر جهان مصرف عسل طبیعی را موجب درمان شب ادراری در کودکان و خردسالان می‌دانند. برای درمان شب ادراری در بچه‌ها لازم است مقدار ۳۰ گرم عسل را در ۳ نوبت و به‌مدت ۱۰ روز به کودک بدهید. مصرف این داروی طبیعی تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش میزان شب ادراری و برطرف شدن آن دارد.

درمانی برای یبوست

یکی دیگر از خواص معجزه آسای عسل، خاصیت شفابخش آن در درمان یبوست است. برای از بین بردن یبوست در کمتر از ۲ روز لازم است ۱۰۰ گرم عسل را با یک فنجان جوشانده پوست نارنج مخلوط کرده و آن را در طول روز پیش از خوردن وعده‌های غذایی میل کنید. نوشیدن این مخلوط به درمان یبوست و از بین رفتن اختلال دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کنترل کلسترول خون

درمانگران طب سنتی چین مصرف مخلوط عسل طبیعی و دارچین را در کاهش میزان کلسترول خون بسیار موثر ارزیابی کرده‌اند.

نکات طلایی درباره عسل درمانی

- خوردن روزانه عسل در یکی از وعده‌های غذایی موجب افزایش توان و سیستم ایمنی بدن در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها شده و بدن کودکان را در مقابل بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا مقاوم می‌کند.

- حکمای طب سنتی مصرف عسل را برای از بین بردن بافت چربی اطراف قلب به بیماران قلبی خود و افراد مسن پیشنهاد می‌کنند.

- اگزما، لک، کک و مک و بسیاری از حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی با کمک خاصیت ترمیم‌کنندگی و ضدباکتریایی عسل قابل درمان است.

- استفاده از ماسک موز و عسل که از ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل با نصف موز به‌دست می‌آید در برطرف کردن تیرگی پوست و درخشان کردن آن بسیار مفید است.

- به اعتقاد بسیاری از درمانگران طب سنتی در جهان مصرف روزانه عسل به تقویت بنیه و قوای جسمانی و جنسی افراد کمک می‌کند.

- افزایش شیر مادر و همینطور تاثیر در بهبود کیفیت شیر مادر از جمله دیگر خواص عسل‌های طبیعی است که توسط زنبور عسل تولید می‌شود.

- نوشیدن چای برگ مریم گلی با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی به درمان عفونت گلو کمک می‌کند. این چای یکی از بهترین دارو‌ها برای از بین بردن درد گلو در کودکان است.

- درمانگران مکاتب طبیعی، عسل را یکی از بهترین دارو‌ها برای درمان برفک دهان می‌دانند. این درمانگران توصیه می‌کنند فرد مبتلا به برفک دهان بهتر است یک تا ۲ قاشق غذاخوری عسل را برای مدت کوتاهی حدود یک تا ۲ دقیقه در دهان نگاه دارد و آن را به آرامی مزه مزه کرده و میل کند. تکرار این شیوه روزی ۲ بار به‌مدت ۳ تا ۴ روز به درمان برفک کمک می‌کند.

- موم زنبور عسل همانند عسل خواص درمانی متعددی دارد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها برطرف کردن بوی بد دهان است. برای این منظور لازم است مقدار کوچکی از موم زنبور عسل را مانند آدامس بجوید تا بوی بد دهان از بین برود.

  • تسکین درد قاعدگی در زنان یکی دیگر از کاربرد‌های عسل طبیعی است. زنانی که در دوران قاعدگی خود ضعیف می‌شوند یا در روز‌های اول قاعدگی درد احساس می‌کنند بهتر است از ۳ روز مانده به نخستین روز قاعدگی هر روز ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قطعه نان سبوس‌دار گندم میل کنند؛ این غذا کمک می‌کند تا آن‌ها بنیه قوی‌تری در این دوران داشته باشند.

 

منبع : رکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار