مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه این شرکت در دو سه سال اخیر با حضور در مجامع بین المللی توانسته نقش خوبی در روند توسعه گردشگری استان داشته باشد، افزود: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد عضویت در هیات مدیره اجلاس گردشگری بود که این یک اتفاق و شانس نبود بلکه نتیجه انتخاب و رأی گیری که در مجمع صورت گرفت شرکت علیصدر توانست عضو هیات رییسه شود.
کد خبر: ۶۲۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 18 June 2018
سازمان جهانی گردشگری مستقر در شهر مادرید اسپانیا، زیرمجموعه سازمان ملل در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی و سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند و امروزه پیشتازترین و شناخته‌شده‌ترین سازمان بین‌المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است.
 
سازمان جهانی گردشگری هرسال نشستی در خصوص گردشگری دارد که چهلمین نشست این اجلاس در سال ۲۰۱۸ در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت علی‌صدر که میزبان برگزاری اجلاس جهانی گردشگری است در گفتگو با تابناک همدان، گفت: با توجه به وضعیت کشور در عرصه بین المللی، سیاسیون باید از فرصت پیش‌آمده استفاده کامل داشته باشند و از این طریق پیام صلح و دوستی را به گوش جهانیان برسانند.
 
لزوم در اولویت قرار گرفتن صنعت گردشگری در کشور
 
حمیدرضا یاری با اشاره به لزوم در اولویت قرار گرفتن صنعت گردشگری در کشور افزود: با توجه به وضع موجود اقتصاد باید صنعت گردشگری در اولویت قرار گیرد.

یاری در خصوص نشست سالانه سازمان جهانگردی اظهار داشت: سازمان جهانی گردشگری ۵۰۰ عضو وابسته دارد و دغدغه ما این است که تعداد بیشتری از اعضا در همدان حضورداشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: همدان در چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری میزبان ۵۰۰ عضو از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.

وی تصریح کرد: شرکت علیصدر در سال ۹۳ درخواست عضویت به unwto داد و در سال ۹۵ این درخواست بررسی و مورد موافقت قرار گرفت و شرکت علی‌صدر عضو رسمی سازمان جهانی گردشگری شد و در حال حاضر نیز جز اعضای هیئت رئیسه این سازمان قرار دارد.

یاری یادآور شد: در سال ۹۶ با امضای پروتکلی با حضور دکتر مونسان رییس سازمان گردشگری ایران با اعضای اجلاس، درخواست شرکت علی‌صدر مبنی بر میزبانی اجلاس جهانی گردشگری با اکثریت آرا پذیرفته شد.
 
چهلمین نشست اجلاس جهانی ۱۲ تا ۱۴ نوامبر در همدان

وی با اشاره به برنامه‌های این اجلاس، تصریح کرد: چهلمین نشست اجلاس جهانی ۱۲ تا ۱۴ نوامبر در همدان برگزار خواهد شد که در روز اول نشست داخلی اعضا و روز دوم ۱۳ نوامبربرنامه افتتاحیه و سپس برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه گردشگری و توسعه پایدار را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ستادی در استان شکل گرفته که این ستاد زیر نظر استاندار و آقای عراقی معاون استاندار قرار دارد وکمیته‌های مختلفی از قبیل: کمیته تشریفات، کمیته تبلیغات، امنیت و ... تشکیل شده و این کمیته‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

یاری یاد آور شد: در سال جاری شرکت علیصدر در همایش غذا در تایلند شرکت کرد که توانستیم پرزنت‌های خوبی از کشور ایران و شهر همدان داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه این شرکت در دو سه سال اخیر با حضور در مجامع بین المللی توانسته نقش خوبی در روند توسعه گردشگری استان داشته باشد، افزود: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد عضویت در هیات مدیره اجلاس گردشگری بود که این یک اتفاق و شانس نبود بلکه نتیجه انتخاب و رأی گیری که در مجمع صورت گرفت شرکت علیصدر توانست عضو هیات رییسه شود.
 
 میزبانی رویدادهای بین المللی تبلیغات منفی علیه ایران را کاهش می دهد

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات منفی برعلیه ایران در مجامع مختلف بسیار زیاد است، خاطر نشان ساخت: حتی برخی کشور‌های همسایه بر علیه کشور ما تبلیغات منفی دارند و با همین میزبانی‌ها و این قبیل برنامه‌ها می‌توانیم این تبلیغات منفی را برداشته و قابلیت‌های کشور را در حوزه گردشگری به نمایش بگذاریم.

یاری با اشاره به اینکه خوشبختانه مطالبه‌ای در بین مردم و رسانه‌ها به راه افتاده است، افزود: ۲۰۱۸ یک آغاز است و همدان در بین استان‌های تراز اول بیشتر مطرح‌شده و بیش از ۱۷ رویداد در پیش رو است که نقش مهمی در نهادینه‌سازی فرهنگ گردشگری در همدان دارد.
 
همه اصناف و ادارات باید پای کار باشند

وی با بیان اینکه یکی از اشتباهات ما این است که همه کار‌ها را از دبیرخانه ۲۰۱۸ انتظار داریم درحالی که همه اصناف و ادارات باید پای‌کار باشند و هنوز هستند اداراتی که بعد از گذشت ۶ ماه از چندوچون رویداد ۲۰۱۸ بی‌اطلاع هستند.

یاری تصریح کرد: ما باید گردشگری را در استان باور کنیم مردم باید پای‌کار بیایند و اعتقاد ما بر این است که باید گردشگری را در مردم همدان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به نقش سازمان‌ها نیز گفت: سازمان‌ها باید پای‌کار بیایند سازمان صنعت معدن با اصناف و شهرداری با سازمان تاکسیرانی و اداره حمل‌ونقل با اتوبوس‌رانی و هر سازمانی با ویژگی‌های خود یک شهر گردشگر پذیر را معرفی کند.

وی تصریح کرد: ۲۰۱۸ می‌تواند رسم میهمان‌پذیری و آداب گردشگری پذیری را بیشتر آموزش بدهد.
 
برخورد نامناسب با توریسم تبلیغات منفی به دنبال دارد

یاری بابیان اینکه یک برخورد نامناسب با توریسم و مسافر باعث تبلیغات منفی برعلیه شهر می‌شود، افزود: ما نباید به دنبال مقصر باشیم چراکه این رویداد توان همه را می‌طلبد که خروجی مثبت و قابل قبولی داشته باشد و باید با هم‌دلی و همکاری مناسب بتوانیم یک ذهنیت مناسب و مثبتی را برای توریسم و گردشگر رقم بزنیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ۲۰۱۸ نقش به سزایی در نهادینه کردن فرهنگ گردشگری در همدان خواهد داشت و در حال حاضر زمان مناسبی برای انتقاد نیست بلکه باید با همدلی آماده این میزبانی به نحو شایسته باشیم.
 
همدان ۲۰۱۸ تریبون پیام صلح و دوستی ایران به جهان/ سازمان‌ها و اصناف پای کار بیایند
 
لازم به ذکر است که شرکت سیاحتی علیصدر از سال ۱۳۷۰ با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان و شهرداری همدان و با هدف ایجاد بستر‌های مناسب برای ارائه خدمات بهتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه علیصدر ایجاد شد و هم اکنون یک کرسی از ۱۲ کرسی هیات رئیسه سازمان جهانی توریسم را به خود اختصاص داده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار