کد خبر: ۶۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 18 July 2018

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه میانگین تولید میگو در هکتار کشور حدود سه تن و 500 کیلیو گرم است گفت: خوشبختانه این میزان در استان هرمزگان به بیش از چهار تن و 200کیلیوگرم می رسد. 

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، نقل قول از روابط عمومی شیلات هرمزگان،سید پرویز محبی با بیان اینکه استان هرمزگان با حمایت های دولت تدبیر و امید توانست بخشی از مزارع پروش میگو را احیا و یا به چرخ تولید برساند که  سایت های سایه خوش شهرستان بندرلنگه، عدالت شهرستان سیریک، کولغان شهرستان بندرعباس، دوستکو شهرستان قشم و ... از مهم ترین این موارد بوده است  و با افزوده شدن این مزارع سطح زیر کشت استان افزایش قابل توجهی پپدا کرد.

محبی خاطر نشان شد افزایش 16 درصدی مزارع فعال استان طی کراپ اول و دوم موجب افزایش 22 درصدی سطح زیرکشت و افزایش 55 درصد تولید استان گردید.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود میانگین تولید در هکتار استان از  سه تن و 301 کیلوگرم در هکتار در سال 1395 به  چهار تن و 200کیلوگرم رسیده است و شاهد رشد 27 درصدی در این میزان 
بوده ایم . محبی با بیان اینکه در مجموع تولید میگوی پرورشی استان با  با بیش از سه هزار و660 هکتار سطح زیرکشت، به پانزده هزار و 333 تن رسید که این مهم نتیجه حمایت دستگاه های اجاریی استان واز صنعت آبزی پروی،همت  بهره برداران و پیگیری های کارکنان شیلات هرمزگان به عنوان مجموعه ای خدمتگذار بوده است و  امید است در سال جاری نیز شاهد تداوم این روند افزایشی باشیم.

 

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار