رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت:با اشاره به پیشرفت خوب کشور در حوزه گردشگری سلامت که فارس نیز در آن موفق است، عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد رشد 168درصدی گردشگری سلامت در فارس بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 23 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس : استان فارس با برخورداری از آثار جهانی و هنر خلاق عرصه صنایع‌دستی در وضعیت اقتصادی کنونی می‌تواند در کنار سایر استان‌ها با رونق دادن به صنعت گردشگری خود به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در شیراز گفت: برای عبور از دشواری‌هایی که در صنایع مختلف کشور در شرایط کنونی وجود دارد باید همدلی و همکاری کرد.

علی‌اصغر مونسان ادامه داد: در مقایسه با سایر صنایع، صنعت گردشگری تحت فشار کمتری قرار دارد و باید در این عرصه تلاش مضاعف کنیم تا به اقتصاد کشور کمک مطلوب شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار در کشور بیان کرد: قیمت تمام شده یک سفر برای گردشگر خارجی به کشور در این وضعیت بسیار ارزان تمام می‌شود و باید تلاش کنیم از این وضعیت به نفع رونق گردشگری کشور استفاده کنیم.

مونسان افزود: تلاش کرده‌ایم تا بسته حمایتی در بخش‌های گردشگری، میراث ‌فرهنگی و صنایع ‌دستی داشته باشیم و تسهیل وام، تسهیل شرایط مالیات بر ارزش ‌افزوده و همکاری بیشتر با سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

وی با تاکید بر عملکرد واحدهای اقامتی دولتی در بخش‌های مختلف کشور عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه معاون ‌اول رئیس‌جمهوری، دولتی‌ها حق ندارند واحدهای اقامتی و گردشگری ایجاد کنند و در مورد اداره تورهای گردشگری نیز حقی به آنها داده نشده است.

مونسان تولیدات صنایع دستی را سرمایه ارزشمندی دانست و گفت: 7 هزار و 400 میلیارد تومان فروش داخلی داشته‌ایم و در مدت 2 ماه در سال 97 به رشد 16 درصدی در تولید صنایع دستی دست یافته‌ایم که استفاده از بازارهای مجازی و برندسازی و بسته‌بندی کالاهای صنایع دستی در این رشد سهم بسزایی داشته است.

معاون رئیس جمهوری ضمن ابراز رضایت از صادرات چمدانی این کالاها در سال گذشته که به 250میلیون دلار رسیده بود، اظهار کرد: طرح خانه ایرانی در تمامی شهرهای کشور با هدف ممنوعیت فروش صنایع‌دستی خارجی و خرید صنایع دستی داخلی به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: از فعالان ساخت مسکن نیز خواسته شده در معماری داخلی خود از صنایع‌دستی ایرانی استفاده کنند و برای زنان سرپرست خانوار تخفیف 50 درصدی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

 

 

پیشرفت مطلوب در فارس

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به پیشرفت خوب کشور در حوزه گردشگری سلامت که فارس نیز در آن موفق است، عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد رشد 168درصدی گردشگری سلامت در فارس بوده‌ایم.

وی از تقویت نورپردازی در تخت جمشید به عنوان یک اثر جهانی در فارس خبر داد و گفت: قرارداد انجام نورپردازی سه‌بعدی در این میراث تاریخی منعقد شده است و به زودی اجرا خواهد شد.

مونسان بافت تاریخی شیراز را نیز ثروت ارشمند شهر دانست و افزود: بر اساس تصمیمات کمیته امنیت میراث‌فرهنگی در همان محلی که 2 خانه تاریخی در شیراز تخریب شده است، تخریب‌گران باید به بازسازی هر 2 بنا بپردازند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار