گزارش تصویری:
تابناک هرمزگان- در دومين روز از هفته تعاون، طی مراسمی که با حضور"دکتر همتي" استاندار هرمزگان، " اکرمی" معاون سیاسی امنیتی استانداری "مهندس سلیمی" مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان، مدیران و مسوولان استانی و جمعی از تعاونگران در سالن اجتماعات جهاد كشاورزي برگزار شد، از تعاونی های برتر و شایسته تقدیر، تجلیل شد.
کد خبر: ۶۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹ 04 September 2018
به گزارش تابناک هرمزگان، در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در سیزدهمین جشنواره تعهونی های برتر استان 17 تعاونی برتر و10 تعاونی شایسته تقدير و همچنین بازنشستگان حوزه تعاون تجلیل شد.

مهندس سلیمی، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش و ارتقاء جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور وتشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف بصورت کار جمعی، معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی با هدف ارتقاء وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی وبومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی بیان داشت: جشنواره تعاونی های برتر استانی هر ساله همزمان با هفته تعاون در شهریورماه با هدف شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون و فراهم شدن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار می شود و منتخبین آن به جشنواره کشوری معرفی می شوند که امسال دو تعاونی بعنوان برتر ملی معرفی شدند.

بیش از 3 هزار تعاونی در استان هرمزگان با حدود یک میلیون عضو و اشتغال 80 هزار نفر در بخشهای مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

اسامی تعاونی های برتر:

 

در بخش كشاورزي آقای صالح نژاد باسعيد شرکت تعاونی مرواريد شكيل قشم (قشم)
در بخش صنعتي پوريا رضايی شرکت تعاونی كوبش فلز (بندرعباس)
در بخش معدنی مسعود عبدالله زاده شرکت تعاونی گچ پری سر (بندرخمير)
در بخش تأمين نياز توليدكنندگان عبدالله نژاد باسعيدو شرکت تعاونی خدمات صيادی با سعيد و ( قشم)
در گرایش فرش دستباف زينب بازگير شرکت تعاونی سپهر نقش هرمزگان (بندرعباس)
در بخش خدماتی عباس محموديان شرکت تعاونی پيشگامان يزدكيش (بندرلنگه)
در بخش حمل و نقل علی دريانورد شرکت تعاونی لنجداران استان هرمزگان (بندرعباس)
در بخش تأمين نياز مصرف كنندگان سيد ياسر حسيني شرکت تعاونی مصرف كاركنان گمرک بندرلنگه
در بخش مرزنشينان محمد دوشابی مرزنشينان جزيره قشم
در گرایش اعتبار، مجيد مراداحمدی اعتبار كاركنان آب و فاضلاب روستايی بندرعباس
گرایش زنان جميله محمدزاده از شرکت تعاونی مزرعه مرواريد پيلم بركه خلف قشم
بخش دهياری نيما خوش اخلاق دهياری های بخش مركزی بستک
بخش صنايع دستی فتحيه رضوانی صنايع دستی صدف لب سياه قشم
بخش صنايع دستی فرخنده بادروج نقش و نگار الماس هرمز (بندرعباس)
اتاق تعاون استان هرمزگان عباس سالاري
تعاوني روستايي رسول زينلي تعاوني روستايي پارسيان (بندرعباس)
تعاوني سبز مجتبي شيرخاني خدمات آموزشي پژوهشي مشق آفرينش (بندرعباس)

اسامی تعاوني هاي شايسته تقدير

 

محمود حقگوي شرکت تعاونی مسكن رانندگان تاكسي بندرعباس
سهيلا هاشمي پور شرکت تعاونی زيبابافان سرمه بندرخمير
صفيه عبدالله زادگان شرکت تعاونی صنايع دستي انگشتان طلايي بندركنگ (بندرلنگه)
رضا شهسواري شرکت تعاونی حمل و نقل بار هرمزگان (ميناب)
معصومه براد شرکت تعاونی جاوید فراز باغو بندرعباس
فائقه عسكري شرکت تعاونی صنايع دستي گلابتون قشم
يونس احمدزاده شرکت تعاونی امداد شفا پارسيان
فاطمه رنجبران شرکت تعاونی نقش ترنج بستك، طلعت كريمي شرکت تعاونی گل سرخ خليج فارس
اسحق اصلاحي شرکت تعاونی شناورهای تندرو دريايی بندر بندرعباس

 

استاندار هرمزگان:
تقویت بخش تعاون سبب تحول در اقتصاد کشور می شود

استاندار هرمزگان گفت: برای اینکه اقتصاد ایران به یک اقتصاد برتر و پاسخگو به نیازهای کشور تبدیل شود باید بیشترین نقش را بخش خصوصی و بخش تعاون بر عهده داشته باشند، چون بخش تعاون و بخش خصوصی دو بخش مقتدر اقتصاد هستند که اگر به حرکت درآیند، تحول عظیمی در اقتصاد شکل می گیرد.

فریدون همتی در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان هرمزگان که در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش تعاون یکی از سه بخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی محسوب می شود، افزود: تعاون بهترین قالب برای پیاده سازی اقتصاد اسلامی است، چون در اقتصاد مبتنی بر تعاون اگر خلق ارزش و ثروت صورت گیرد، این ثروت بین جمعیت بیشتری توزیع می شود.

وی بیان داشت: هرچه بتوانیم نقش تعاونی ها را در اقتصاد افزایش دهیم، عدالت و توزیع ثروت در جامعه از این طریق شکل خواهد گرفت و بنا بر توصیه های قرآنی و آموزه های دینی، اگر فضای بیشتری به تعاونی ها بدهیم و آنها در گستره وسیع تری به فعالیت بپردازند رضایتمندی بیشتري را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

همتی تصریح کرد: با توجه به ریشه اعتقادی و قرآنی که بخش تعاون دارد، این بخش باید در اقتصاد ما بالاتر از دیگر بخش ها باشد و در این صورت بهره وری منابع نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه مدیریت و دستگاه های دولتی در استان هرمزگان به طور جدی حامی بخش تعاون هستند، اظهار داشت: خوشبختانه هرمزگان دارای سه هزار تعاونی در 14 گرایش است و یک میلیون نفر در این استان عضو تعاونی ها هستند و 80 هزار شغل از طریق تعاونی ها در هرمزگان ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته، کشورهای صادرات محور بوده اند، خاطرنشان کرد: شرایط فعلی ارزی، بهترین شرایط برای افزايش و رونق صادرات است و می توان این تهدید ارزی را به فرصت تبدیل کرد.

همتی بیان داشت: در این شرایط می توان برای تولید صادرات محور، سرمایه گذاری داشت که ذیل آن اشتغال ایجاد خواهد شد و زنجیره ای برای رونق تولید و اشتغال شكل مي گيرد.

وی با بیان اینکه تعاونی ها بهترین بخشی هستند که می توانند در جنگ اقتصادی ایفای نقش کنند، تأکید کرد: نباید از تهدید دشمن بترسیم و می توانیم آن را تبدیل به یک فرصت ارزنده کنیم و می توانیم شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که کشور به سطح مطلوبی از اقتصاد مقاومتی برسد تا مشکلی در برابر تحریم ها نداشته باشيم.

رئيس اتاق تعاون هرمزگان با بيان اينكه بر اساس انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل تعاون، كار ورفاه اجتماعی و اتاق تعاون، تشکیل و نظارت بر تعاونی ها به اتاق واگذار شده گفت: هرمزگان در اين خصوص بعنوان اولين استان است.
عباس سالاري در سيزدهمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان، از راه اندازي مركز داوري اتاق تعاون استان خبر داد و افزود: اگر تعاونی ها مشکل قضایی داشته باشند با توجه به تفویض دستگاه قضایی، رسیدگی به اختلاف تعاونی ها با هزینه و وقت کمتری در اين مركز به نتیجه خواهد رسید.

وی بيان داشت: درخصوص مرکز آموزش نیز تعاوني ها نیازهای اساسی دارند که زیرساخت های آن آماده است.

وی ضمن قدردانی از حمايت های استاندار هرمزگان از تعاونی ها و اتاق تعاون اضافه كرد: راه اندازی میز قطر از دیگر کارهای صورت گرفته توسط اتاق است كه با اين اقدام صادرات تعاوني ها به قطر به سه برابر افزایش یافته است وبراي ایجاد بازار در کشور قطر نیاز به حمایت و ردیف بودجه ای است که در این خصوص حمایت استاندار را خواستاریم.

وی در پايان خواستار همكاري و پيگيري نمایندگان استانهاي مرزي درخصوص وصول قانون معافیت از مالیات تعاونی های مرزنشین، در مجلس شورای اسلامی شد.

در ادامه تهمتن، سفیر تعاون استان هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به آثار پدیده قاچاق سوخت، گفت: قاچاق سوخت به عنوان یک چالش و معضل وجود دارد و تنها راه مبارزه با آن، توزیع سوخت بین مرزنشینان با محوریت تعاونی هاست.

وی با اشاره به سابقه ورود تعاونی های مرزنشینان استان های مرزی به بخش توزیع سوخت بیم مرزنشینان، افزود: تحقق این مهم در هرمزگان موجب فعال شدن تعاونی های مرزنشینان خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار