تابناک هرمزگان- مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و حوزه شرق هرمزگان گفت: در مردادماه امسال میزان صادرات غیرنفتی از بندر شهید باهنر در استان هرمزگان 36 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است که یک توفیق بزرگ با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به شمار می‌رود.  
کد خبر: ۶۵۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 05 September 2018

 به گزارش تابناک هرمزگان، به نقل از ایسنا، حمیدرضا محمدحسینی در گزارشی از آمار عملکرد بندر شهید باهنر اظهار کرد: در مردادماه 1397 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حجم صادرات غیرنفتی از این بندر 36 درصد رشد داشته است.

 
وی افزود: درزمینه" صادرات کالاهای غیرنفتی نیز 115 درصد رشد و درزمینه" صادرات مواد و مشتقات نفتی نیز بیش از 90 درصد رشد از بندر شهید باهنر و بنادر تابعه را شاهد بوده‌ایم که با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، توفیق بزرگی بشمار می‌رود.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه 165 هزار تن کالا در مردادماه از بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در جاسک و سیریک و تیاب از کشورمان صادر شده است، خاطرنشان کرد: با سیاست‌گذاری‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی، تحرک خوبی درزمینه" تخلیه و بارگیری از طریق کانتینرهای یخچالی نیز در جریان است به‌طوری‌که تخلیه و بارگیری از طریق کانتینرهای یخچالی نیز در مردادماه امسال 23 درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.
 
محمدحسینی همچنین اضافه کرد: در مردادماه امسال جابجایی گردشگر و مسافر از پایانه بین‌المللی خلیج‌فارس  در بندر شهید باهنر نیز 47 درصد رشد داشته است که حاکی از رونق گرفتن سفرهای دریایی بین‌المللی از این پایانه به بندر شارجه در کشور امارات است.
 
وی در ادامه این گزارش به ارائه خدمات ویژه به حجاج قشمی هم‌زمان با بازگشت نخستین گروه زائران هرمزگانی بیت‌الحرام اشاره کرد و افزود: با توجه به زمان فرود هواپیمای حجاج قشمی در فرودگاه بندرعباس در بامداد روز شنبه 10 شهریورماه، بلافاصله اقدامات لازم برای بازگشایی بندر شهید باهنر و ارائه خدمات مسافری جهت انتقال حجاج قشمی به این جزیره صورت گرفت و 110 نفر از حجاج جزیره قشم به اتفاق همراهانشان در بامداد روز شنبه به این جزیره منتقل شدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار