استاندار فارس گفت: ورزش زبان گویا یک ملت در عرصه های بین المللی است.
کد خبر: ۶۵۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 08 September 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس: اسماعیل تبادار که ظهر پنجشنبه 15 شهریورماه در نشست صمیمانه با ورزشکاران، مربیان و روسای هیات های ورزشی اعزام شده به مسابقات المپیک آسیایی جاکارتا سخن می گفت، رفتار ورزشکاران یک کشور را در عرصه های بین المللی نماد دیپلماسی دانست و افزود:ورزش می تواند مجرای ارسال پیام صلح ودوستی ملت ایران به ملل مختلف جهان باشد.
وی در ادامه این دیدار که مدیرکل ورزش وجوانان وبرخی دیگر از مدیران این اداره کل نیز حضور داشتند،اخلاق را زیربنای ورزش دانست وگفت: اخلاق بیش از عوامل دیگر موجب شکل گیری و رشد شخصیت ورزشکاران می شود.
رئیس شورای عالی ورز‌ش استان افزود: اطلاق عنوان پهلوان به قهرمانان ورزشی برگرفته از منش های اخلاقی است و پهلوان علاوه بر زور بازو در مسایل انسانی و اخلاقی برجسته است.
تبادار با بیان این که ورزشکاران استان فارس دارای اخلاق ورزشی و متانت هستند، یادآور شد: ورزش دارای کارکرد فرهنگی است و علاوه بر قهرمانی، الگو به جامعه معرفی می کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که ورزشکاران قهرمان استان با همت بالا در عرصه های بین المللی به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده اند، گفت: ورزشکاران با بکار گیری همه توان خود موجب اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی به عنوان نماد هویت کشور شدند.
تبادار در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به این که سرزمین پهناور فارس در تاریخ، فرهنگ و ادب و حاکمیت که شهره آفاق است و انسان های برجسته ای را پرورش داده است، بیان کرد: قهرمانان استان با رفتار مناسب و شایسته اصالت خود را معرفی و رسالت خود را انجام می دهند.
وی با یادآوری این که ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی جاکارتا در سال 2018 ، موفق به کسب 6 مدال شدند، اظهارکرد: این انتهای راه نیست بلکه ابتدای مسیر تلاش برای موفقیت های بزرگتر در عرصه های بین المللی است و به ویژه در مسابقات المپیک انتظار داریم ورزشکاران استان با تلاش بیشتر بتوانند تعداد مدال های خود را افزایش دهند.
استاندار فارس با بیان این که موفقیت های ورزشی متکی به تلاش های فردی نیست و همگان برای این موفقیت های تلاش کرده اند، گفت: هر قهرمان ورزشی در کنار همت و پایمردی خود، مدیون خانواده، مربیان و مسئولینی است که او را حمایت و برای درخشش او در عرصه های بین المللی تلاش کرده اند.
وی ادامه داد: ارکان و اساس نظام جمهوری اسلامی بر اساس حکمت، عزت و مصلحت بنا شده است و این اهداف بی ارتباط با حوزه ورزش نیست.
تبادار در بخش دیگری از صحبت هایش باتاکید بر لزوم توجه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی گفت: با ورزش همگانی و زنده نگاه داشتن ورزش های بومی محلی، آداب و رسوم و فرهنگ های اقوام را می توان زنده کرد.
به اعتقاد وی این موضوع موجب تقویت روحیه و افزایش نشاط افراد در جامعه می شود. تبادار افزود: بر این اساس معتقدیم ورزش همگانی ضرورت دیروز، امروز و فردای کشور است.
وی با تاکید بر این که با وجود تنگنای اعتبارات، همه توان خود را برای ایجاد زیرساخت های ورزشی و تامین تجهیزات مورد نیاز قهرمانان ورزشی بکار خواهیم گرفت، افزود: بر مبنای امکانات و توان موجود برای رفع مشکلات مختلف ورزشکاران، مربیان و داوران استان تلاش خواهیم کرد.
در این جلسه تعدادی از ورزشکاران، مربیان، داوران و روسای هیات های ورزشی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در پایان استاندار فارس از محمدعلی گرایی گیرنده مدال طلا در رشته کشتی فرنگی، محمدرضا گرایی گیرنده مدال برنز در رشته کشتی فرنگی، راحله نادری گیرنده مدال طلا در رشته تیمی کبدی و سعیده جعفری گیرنده مدال طلا در رشته تیمی کبدی، محمد حسن زاده گیرنده مدال نقره در رشته تیمی بسکتبال، علی الله وردی گیرنده مدال برنز در رشته تیمی بسکتبال، سعیدرضا کیخا حائز نفر چهارم در ژیمناستیک، فرانک پرتوآذر نفر چهارم در رشته دوچرخه سواری، علی رحیمی و فرزاد رستمی حائز رتبه پنجم رشته تیمی هندبال، حبیب رنجبر و مهران ستار ورزشکاران شرکت کننده در رشته جودو و بهروز کارگران ورزشکار رشته تنیس تجلیل وتقدیر کرد.
همچنین استاندار فارس از محمدعلی چمیانی مربی کشتی، فاطمه اسدپور مربی تکواندو، رحیم گیوی مربی کشتی، مهدی منظری داور رشته سپک تاکرا، مهدی مختاری داور رشته اسکواش و مریم خسروانیان داور رشته قایقرانی که از استان فارس در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند نیز تقدیر به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار