رئیس اداره میراث فرهنگی هندیجان:
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هندیجان گفت: ثبت ۴ اثر باستانی این شهرستان در دست اقدام است و مراحل پایانی را طی می کند.
کد خبر: ۶۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 15 September 2018

اکرم ندیمی پور اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی هندیجان در ماه های گذشته اقدامات مختلفی را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده است.

وی افزود: پایش آثار باستانی باستانی و جلوگیری از تعرض ها و نظارت بر برخی خاکبرداری ها توسط ارگان های مختلف یکی از این اقدامات بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هندیجان تصریح کرد: ثبت چهار اثر باستانی این شهرستان در دست اقدام است و مراحل پایانی را طی می کند.

ندیمی پور یادآور شد: تعیین عرصه و حریم هوایی محوطه باستانی مهروبان، کلنگ زنی فاز اول پروژه منطقه نمونه گردشگری بحرکان و بازدید رایگان از موزه مردم شناسی خصوصی هندیجان مستقر در محل اداره به مناسبت های مختلف از برنامه های اجرا شده در حوزه گردشگری بود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ماهی و میگو در شهرستان نیز در اواخر پاییز با همکاری فرمانداری در دست اقدام است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هندیجان بازدید از مناطق مختلف شهرستان و شناسایی پتانسیل‌های گردشگری شهرستان به دلیل اینکه بسیاری از مناطق گردشگری شهرستان هندیجان تاکنون ناشناخته مانده اند، از دیگر اقدامات حوزه گردشگری است.

ندیمی پور اضافه کرد: منطقه دری شتری بند خاکی شهرستان بهبهان در زمستان منطقه ای دیدنی است که می تواند برای توسعه گردشگری برای این منطقه برنامه ریزی کرد.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز تشکیل پرونده به منظور صدور پروانه تولید انفرادی برای ۲۵ متقاضی و همکاری با مؤسسه خیریه ماهرویان هندیجان برای برگذاری کلاس های آموزش صنایع دستی در دست اقدام است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار