مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیتهای خوب گردشگری دراصفهان و وجود یک هزار خانه تاریخی، بیش از ۳۰۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون الله یاری در آیین تکریم و معارفه معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های این اداره کل اظهار داشت: بدون شک در تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی بر اهمیت جایگاه صنعت گردشگری در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی تأکید می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه استان اصفهان در حوزه گردشگری افزود: هر چقدر که بیشتر در گردشگری استان اصفهان فعالیت می‌کنیم بیش از گذشته به ظرفیت‌های پنهان استان اصفهان در راستای توسعه از منظر صنعت گردشگری پی می‌بریم به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از جمله ظرفیت‌های عظیم گردشگری، وجود بیش از هزار خانه تاریخی در پهنه استان پهناور اصفهان است که یکی از مهم‌ترین وظیفه ما در حوزه سرمایه‌گذاری، تلاش در راستای تعریف کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای نجات و ادامه حیات این خانه‌ها از یک‌سو و توسعه گردشگری از سوی دیگر است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تمامی ابزارها و سیاست‌های جدید در راستای تداوم توسعه گردشگری استان اصفهان بیان داشت: امروزه کشورهایی همچون ترکیه که در صنعت گردشگری توسعه یافته‌اند، بخشی از سیاست توسعه خود را در مسیر جذب گردشگر از کشورهای همسایه از جمله ایران قرار داده‌اند، بنابراین شایسته است تا ایران نیز جهت توسعه همه‌جانبه گردشگری خود، مردمان کشورهای همسایه خود را تشویق به سفر به ایران در کنار توسعه گردشگری داخلی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار