رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام گفت: روزانه 23 تن مرغ در کشتارگاه مانشت ایلام کشتار و روانه بازارهای مصرف می شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 18 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛عزیز قیصوری اظهار داشت: میزان مصرف استاندارد روزانه مرغ در استان ایلام 16 تن و حداکثر مقدار مصرف 20 تن است.

وی از راه اندازی مجدد کشتارگاه مرغ ایلام به عنوان عاملی برای تعدیل قیمت آن خبر داد و افزود: با شروع به کار این واحد تولیدی قیمت مرغ برای مصرف کننده از 120 هزار ریال به 105 هزار ریال رسیده است.

رییس هیات مدیره اتحایه مرغداران ایلام تاکید کرد: وقفه هشت ماهه در کشتار مرغ در ایلام باعث شد که قیمت این ماده خوراکی پرمصرف برای مصرف کننده و تولیدکننده بسیار بالا رود و حتی در پاره ای از مواقع نایاب می شد.

قیصوری تاکید کرد: با راه اندازی دوباره کشتارگاه آرامش نسبی بر بازار تولید، عرضه و تقاضا مرغ حاکم شده است و احتمال کاهش قیمت مرغ برای مصرف کننده وجود دارد

وی با بیان اینکه باید به نوعی زیان های تحمیل شده به تولیدکنندگان مرغ نیز جبران شود، افزود: با توجه به کیفیت و مرغوبیت مرغ کشتارگاه مانشت تقاضا برای مرغ کشتار شده به کشور عراق وجود دارد که در حال بررسی این پیشنهاد و سنجش بازار عراق و سوددهی آن هستیم.

قیصوری در مورد نصب تجهیزات جدید در کشتارگاه نیز گفت: نصب تجهیزات برای ایجاد خط پرس و فشرده سازی موجب می شود خونابه،‌ فضولات، پر، امحاء و ضایعات دور ریختنی مرغ به صورت فشرده بسته بندی شود.

به گفته وی برای نصب این تجهیزات اعتباری معادل 70 میلیارد ریال نیاز است که در شرایط فعلی تامین این مقدار اعتبار مقدر نیست اما ایجاد خط ویژه پرس و فشرده سازی (واکیومی) در دستور کار کشتارگاه وجود دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار