استاندار ایلام گفت :بیکاری و فقر در استان ایلام با وجود امکانات خدادادی و ظرفیت های بسیار بیداد می کند و در خانواده ها فاصله درآمدی نیز بسیار زیاد است.
کد خبر: ۶۸۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ 18 November 2018

 

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: با وجود فعالیت برخی شرکت های بزرگ و درآمد زا حوزه نفت و گاز در استان، هیچ حرکتی برای بهبود وضعیت اشتغال صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری عملیاتی در استان بیش از نرخ بیکاری است که براساس یک ساعت در هفته تعیین می شود و غیرقابل قبول است.

وی افزود: بیکاری و فقر در استان ایلام با وجود امکانات خدادادی و ظرفیت های بسیار بیداد می کند و در خانواده ها فاصله درآمدی نیز بسیار زیاد است.

استاندار ایلام عملکرد سیستم بانکی در استان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: برداشت سلیقه ای از قوانین صحیح نیست، قوانین مختلف در خصوص سود و جرائم بانکی وجود دارد اما نباید با اصل بدهی یکی شود چرا که این کار اجحاف در حق مردم است.

سلیمانی دشتکی گفت: افرادی که امتیازات خوبی از بانک ها دریافت می کنند باید رضایت بانک ها را جلب کنند، عده ای از دریافت کنندگان تسهیلات بانکیس هبچ اقدامی برای بازپرداخت بدهی نمی کنند.

وی از دستگاه های اجرایی مرتبط تا در این خصوص مجری را برای پرداخت بدهی و تسهیلات خود به بانک قانع کنند.

استاندار ایلام همچنین لی برخی از کارگاه های صنعتی اشاره کرد و افزود: ممکن است کارگاهی در حال فعالیت باشد اما با توجه به وجود مشکلات در مقطعی تعطیل شود که در این صورت باید همه دستگاه های اجرایی و بانکی کمک کنند که مشکلات این واحد را رفع و فعالیت آن از سر گرفته شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار