روحانی در دیدار با نخبگان آذربایجان غربی
رئیس جمهور در جمع برگزیدگان اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی آذربایجان غربی: امروز، نه تنها روز آزمون دولت بلکه روز آزمون ملت ایران است.
کد خبر: ۶۸۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 19 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی، رئیس جمهور روحانی در جمع برگزیدگان اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی آذربایجان غربی در ارومیه گفت: امروز، تنها روز آزمایش دولت نیست بلکه روز آزمایش ملت ایران است، و امیدواریم با توکل به خدا، بهره مندی از راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و ارائه ملت از این آزمایش تاریخی سربلند بیرون آییم.

رئیس جمهور وضعیت فعلی را فرصتی برای مردم و زمینه‌ای مناسب برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها عنوان و اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی، جنب و جوش لازم برای توسعه و رونق صادرات وجود دارد و باید روابط حسنه ایران با کشور‌های همسایه، بویژه در همسایگان هم مرز با آذربایجان غربی به فرصتی برای رونق استان و ایران تبدیل شود.
آقای روحانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور عراق به تهران گفت: عراق تمایل بسیاری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی مشترک با ایران دارد و دو کشور در تلاشند حجم مبادلات خود را تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهند.
او با اشاره به روابط دیرین ایران با کشور‌های عراق، ترکیه و آذربایجان گفت: رابطه ایران با همسایگانش مربوط به امروز و دیروز نیست و نسبت‌های دینی، قومی، و زبانی سرنوشت ملت‌های منطقه را با هم گره زده است.
او با اشاره به زیرساخت‌ها فنی و نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان کشور، این عرصه را زمینه‌ای هموار برای توسعه گردشگری سلامت در منطقه و جهان عنوان کرد.
او برنامه‌های دولت را برخاسته از نیاز مردم ایران دانست و گفت: دولت با کمک مردم، به دنبال  سربلندی ایران و ایرانی است.
در جلسه توسعه و برگزیدگان، چندین طرح بزرگ زیربنایی و اقتصادی در شهرستان‌های آذربایجان غربی بصورت نمادین، به دستور رئیس جمهور با ویدئو کنفرانس افتتاح شد.            
رئیس جمهور از طریق ارتباط مجازی و با ویدیو کنفرانس به آقای هاشمی وزیر بهداشت دستور افتتاح دی کلینیک و فاز دوم توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه(ره) را صادر کرد.
همچنین در ارتباط مجازی با آقای حجتی دستور افتتاح ۴۶۸طرح آب و خاک و کشاورزی را صادر کرد.
در این ارتباط همچنین طرح سردخانه باغداران اشنویه را که در زمینی به مساحت ۱۶هزار مترمربع احداث شده است، افتتاح شد.
همچنین با دستور رئیس جمهور و به دست دکتر اردکانیان، وزیر نیرو دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی برق ماکو افتتاح شد.
وزیر نیرو گفت: در آذربایجان غربی و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون ۶هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش آب و نیرو هزینه شده است.
هتل ۴ستاره آریا و دو طرح اقامتگاه بومگردی نیز در ارتباط مجازی با آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیرانشهر افتتاح شد.
مونسان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور: بزودی اولین موزه طب کشور در ارومیه احداث خواهد شد.
همچنین ۶طرح در زمینه صنعت و معدن با ۲هزار و ۸۹۰میلیارد ریال افتتاح شد.
طرح‌های توسعه فرش افشار زرینه تکاب، شرکت CNG سیلندر سراج، کارخانجات نساجی، کارخانه دستکش حریر و طرح احیای واحد تولیدی چیچست تاک و آغاز عملیات اجرایی شرکت کاوشگران کانی ایران، از جمله طرح‌های افتتاح شده در بخش صنعت و معدن بود.
در ابتدای این نشست تنی چند از نخبگان اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی استان در سخنانی برخی از مشکلات حوزه فعالیت خود را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار