وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد ؛
وزیر راه و شهرسازی: زیرساخت های حمل و نقل در مازندران بسیار ضعیف است
کد خبر: ۶۸۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 06 December 2018

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل استان بسیار ضعیف است گفت:در لایحه بودجه توجه ویژه ای به این زیرساخت ها شده است.
به گزارش خبرنگار ما ،محمد اسلامی در آیین تودیع و معارفه استاندار مازندران و جلسه شورای اداری، با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل استان بسیار ضعیف است و با بودجه دولت قابل ترمیم نیست گفت: به این دلیل در قالب بودجه ماده ۹۸، تدابیر ویژه ای در لایحه بودجه لحاظ شده تا با توانمندی مردم و بخش خصوصی، برای توسعه زیرساخت های ظرفیت سازی کنیم.
وی افزود: همچنین در تعاملات با دریای خزر، یکی از محورها در کریدور شمال – جنوب، دریای خزر و مازندران است و امیدواریم مازندران نقش خود را به شایستگی ایفا کند.
وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن و شهرسازی اشاره و اضافه کرد: مازندران را باید کلانشهر دید و طرح ویژه مازندران در شورای عالی شهرسازی تصویب شده است و همگرایی شهرها در این طرح ویژه مدنظر قرار می گیرد.
استاندار سابق مازندران، رونق شهرسازی و ساخت و ساز را با متولوژی جدید در استان مازندران قابل تحقق دانست.
اسلامی با بیان اینکه تلاش و کوشش جهادی و کار بی منت باید تداوم یابد اظهار داشت: وظیفه داریم در کسوت خدمتگزاری وظایف خود را به صورت ویژه دنبال کنیم.
وی از مردم مازندران به عنوان مردم فهیم، بابصیرت و انقلابی یاد کرد و گفت: داشتن ارتباط مستمر با مردم بابرکت و راهگشا خواهد بود و نباید از ارتباط با مردم دریغ کنیم.
استاندار سابق مازندران، اثربخشی مدیریت جهادی را نیاز امروز و کنونی کشور یاد کرد و گفت: دشمن با همه امکانات به جنگ کشور ما آمده است و همه شریان ها و ظرفیت ها را در همه ابعاد مورد توجه قرار داده است اما پرچم ایران با افتخار برافراشته شده است.
اسلامی یادآور شد: عدم همراهی با استکبار جهانی افتخاری برای کشور ما محسوب می شود زیرا بسیاری از کشورها توان ایستادگی برابر استکبار را ندارند و مرز بین تسلیم و سازش و پیروزی مقاومت را به خوبی درک می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی، تکیه برظرفیت های درونی و استفاده از فرصت ها و مردم را در مدار فعالیت ها قراردادن را اصلی مهم دانست و گفت: مردم مازندران درپای کار بودن سرآمد هستند و باید مازندران را به اوج افتخار تبدیل کنیم.
وی با اشاره به تدوین نقشه راه و سند توسعه اقتصاد مقاومتی در مازندران یادآور شد: برای توسعه استان ریل گذاری شده و باید همدلی و انسجام برای توسعه استان وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور:
*** معیار انتخاب استانداران در وزارت کشور، رویکرد ملی است

سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه با قانون منع بازنشستگان 16 تن استاندار جدید باید معرفی شوند، گفت که در انتخاب فرد شایسته به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها با معیار داشتن رویکرد ملی مورد نظر وزارت کشور است.
دراین مراسم همچنین بهرام سرمست در معرفی بیست و سومین استاندار مازندران در افزود: در انتخاب آقای حسین زادگان به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران، ملاحظات و معیارهایی از سوی دولت و وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته است که در وجود ایشان بوده است.
وی با بیان اینکه مسرت و خوشحالی همه استان مازندران از انتخاب استاندار بومی موج می زند و در گوشه و کنار شهرها نیز این خوشحالی از انتصاب استاندار بومی بروز پیدا کرده است، ادامه داد: تنوع تجربی مدیریت در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و همچنین طی شدن پلکانی ترقی حسین زادگان از رده کارشناسی ، شایستگی ایشان را دو چندان کرده است.
این مقام مسوول همچنین روابط حسنه با نمایندگان در مجلس، نقش حمایتی نماینده ولی فقیه در استان و پشتوانه سیاسی احزاب از دیگر ویژگی های استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت ابرازکرد.
سرمست با اشاره به اینکه این فرصت تاریخی برای جبران عقب ماندگی استان فرصت گرانبهایی است، خاطرنشان کرد:برای بنده به عنوان یک فرد سیاسی از میزان عقب ماندگی مازندران با همه ظرفیت های متنوع ان تعجب می کنم، به همین خاطر باید برنامه توسعه استان را با شکل گیری اتاق فکر و همیاری سرمایه های بخش خصوصی و نخبگان برای توسعه گردشگری، کشاورزی و توسعه حمل و نقل استفاده شود.
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: همه طیف های سیاسی و نخبگان مازندران که سرمایه عظیم انسانی هستند باید کمک کار استاندار جدید باشند.
این مقام مسوول افزود : با توجه به وجود تجارب اجرایی و پشتوانه رضایت مردم، استاندار جدید باید برای توسعه متوازن استان مازندران الگوی توسعه جدید ترسیم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار