رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: پیش‎بینی آشنا از عاقبت تحریم‌های آمریکا/آیت‌الله سبحانی: ناشران گفتند سالانه ۱۳۰ میلیون جلد کتاب از بین می‌رود/واکنش آیت الله مکارم به اظهارات رحیم پور ازغدی: چرا می‌گذارید دروغ بگویند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 19 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
آخرین وضعیت پرونده عراقچی

رئیس کل دادگستری استان تهران، آخرین وضعیت پرونده احمد عراقچی را تشریح کرد.غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده احمد عراقچی، گفت: این پرونده در دادگاه تعیین شعبه شده و قاضی در حال مطالعه پرونده است.وی افزود: هنوز زمان دقیق برگزاری دادگاه تعیین نشده و پس از اتمام مطالعه پرونده ،این کار انجام می شود.این مقام قضایی همچنین از ارسال پرونده چند مدیر بانکی به دادگاه های ویژه خبر داد و گفت:به زودی پرونده این افراد در دادگاه بررسی می شود.پیشتر، رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری علنی دادگاه معاون سابق ارزی بانک مرکزی خبرداده بود.«واردات غیر قانونی خودرو، تلفن همراه، سکه و ارز» عناوین چهار پرونده بزرگ اقتصادی است که چند ماهی می شود قوای سه گانه و چندین نهاد پیگیر آن بوده اند. پرونده‌هایی که باعث شد علاوه بر تشکیل شعب ویژه، بنا به درخواست رئیس قوه قضائیه، تشریفات رسیدگی به آنها با استجازه از رهبر معظم انقلاب، حذف و با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شود. همزمان با این پروندهها، پرونده یکی از مفسدان اقتصادی هم دوباره به جریان افتاد.
 
داماد خواهر روحانی هم در دولت پُست گرفت؟!

سایت راه دانا مدعی شد علی عرب داماد آقای نجار، شوهر خواهر رییس جمهور با ۳۰ سال سن و بدون تجربه مدیریتی کافی با حمایت های صورت گرفته به سمت «مدیر عامل شرکت عمران خدمات و آب سازمان منطقه آزاد کیش» منصوب شده‌ است
 
پیش‎بینی آشنا از عاقبت تحریم‌های آمریکا

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران نمی تواند دوام طولانی داشته باشد چراکه یک جانبه است و تحریم همه کشورهایی که مایل به همکاری با ایران هستند، امکان ناپذیر است.
 
زاکانی: از رفتار نماینده سراوان خجالت کشیدم

نماینده سابق مجلس با اشاره به برخورد نماینده سراوان با مأمور گمرک نوشت: به‌عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسئولان خجالت کشیدم. علیرضا زاکانی، نماینده سابق تهران و عضو ارشد جمعیت رهپویان انقلاب، درباره رفتار نماینده سراوان با مأمور گمرک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فیلم تکان‌دهنده توهین نماینده سراوان را دیدم. به‌عنوان یک نماینده ادوار مجلس از سقوط اخلاقی مسئولان خجالت کشیدم. توجیه بدتر وی در علت برخورد را شنیدم و بیشتر خجالت کشیدم. فاجعه‌آمیزتر، نگاه ضد مردمی چهل نفر از نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد بود که حسابی شرمنده‌ام کرد.
 
واعظی: داماد روحانی همشهری وزیر صنعت است
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره انتصاب داماد رئیس‌جمهور در دولت توضیحاتی ارائه کرد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز (۲۸ آذر) در جمع خبرنگاران در خصوص انتصاب داماد روحانی در وزارت صنعت گفت: دکتر روحانی در جریان این انتصاب نبوده و هیچگاه فردی را توصیه نکرده و نمی‌کنند. وی افزود: دکتر‌مهدی زاده از دوستان قبلی آقای رحمانی بوده و همشهری هستند. عملکرد ایشان روشن بوده است. دکترای زمین‌شناسی دارد، صاحب سبک و علم است، و از چندماه قبل ازدواجشان کارنامه اجرایی خوبی داشته است.

آیت‌الله سبحانی: ناشران گفتند سالانه ۱۳۰ میلیون جلد کتاب از بین می‌رود
 
آیت‌الله سبحانی در حاشیه درس خارج امروزشان گفتند: به بنده اعلام کردند که چند نفر از ناشران قصد دارند خدمت شما برسند و فکر می‌کردم قرار است درباره گرانی کاغذ و سایر مسائل صحبت کنند؛ اما سه مطلب در آن جلسه مطرح شد. آیت الله سبحانی ادامه داد: مطلب اولی که در آن جلسه ذکر شد، آن بود که هر سال در ایران، ۱۳۰ میلیون جلد کتاب چاپ می‌شود؛ اما دانش آموزان به این کتب اهمیت نداده و پس از اتمام سال تحصیلی پاره شده و دور ریخته می‌شود و دولت هم مجبور است برای سال بعد، کتاب‌های دیگری را چاپ کند و باید کاری کنیم که این کتب، ضایع نشده و به دست طبقه دوم برسد و بنده هم نظری درباره این مسئله ندادم؛ چون اهلش نیستم؛ البته مطلب خوبی بود و اگر بتوان کاری کرد که این کتاب‌ها بماند، مسلما در اقتصاد مؤثر است. وی تصریح کرد: مطلب دوم آنان این بود که در کشور ما درخت و جنگل کم است و ما از سنگ، کاغذ‌هایی را درست کردیم و بنده این کاغذ‌ها را دیدم و نظری نداشتم.

یک منبع آگاه: درازهی برای تمدید ضمانت نامه یکی از واردکنندگان خودرو به گرک رفته بود
 
یک مقام مسئول گفت: نماینده مردم سراوان بدون هماهنگی قبلی و در زمانی که رئیس کل گمرک حضور نداشت، قصد ورود به ساختمان و ملاقات با وی را داشته و کل مدت زمان معطلی وی در گمرک ۱۰ دقیقه بوده است. یک منبع آگاه که خواست نامش در گزارش ذکر نشود، در خصوص جزئیات این درگیری، گفت: آقای درازهی همراه با آقای حاجب که در حوزه واردات خودرو فعال است، سوار بر خودروی لکسوز آبی، بدون هماهنگی قبلی به درب پارکینگ ساختمان شماره ۲ گمرک مراجعه و قصد ورود به گمرک و دیدار با آقای میراشرفی، رئیس کل گمرک را داشتند. وی با رد گفته‌های نماینده سراوان درباره معطلی طولانی، افزود: به هیچ وجه مدت زمان حضور این نماینده در گمرک ۴۵ دقیقه نبود؛ بلکه مشاهدات ما از دوربین‌های مدار بسته گمرک حکایت از آن دارد که از زمان رسیدن آقای درازهی به درب پارکینگ ساختمان گمرک تا زمانی که گمرک را ترک کنند، به طور کلی ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است. وی ادامه داد: آقای درازهی در حالی قصد ورود به ساختمان گمرک را داشتند که از قبل هیچ هماهنگی انجام نداده بودند و به همین دلیل بود که مامور انتظامات از ورود وی به ساختمان جلوگیری کرد. وی گفت: از سویی دیگر آقای میراشرفی، رئیس کل گمرک نیز در آن ساعت در گمرک حضور نداشتند. اگر طبق گفته خود آقای درازهی، از قبل هماهنگی‌ای صورت گرفته بود، قطعا اطلاع داشتند که رئیس کل گمرک در آن ساعت در گمرک حضور ندارد. وی اظهار داشت: این نماینده برای تمدید پرونده ضمانت نامه آقای حاجب قصد ملاقات با رئیس کل گمرک را داشته است. /مهر

واکنش آیت الله مکارم به اظهارات رحیم پور ازغدی: چرا می‌گذارید دروغ بگویند
 
آیت‌الله مکارم شیرازی، در باب مسائل روز به سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه تهران، ضد حوزه‌های علمیه صحبت کردند، عجیب است نمازجمعه‌ای که ائمه جمعه فرزندان حوزه هستند، پایگاهی برضد حوزه شود. چطور می‌شود شما به فردی اجازه دهید ضد حوزه حرف بزند و دروغ بگوید. او خطاب به طلاب حاضر در درس عنوان کرد: شما می‌دانید که در دروس حوزه، مرتب حرف‌های تازه و مطابق نیاز‌های روز زده می‌شود، اما این فرد عنوان می‌کند ۴۰ سال است حرف‌های تازه در حوزه زده نشده است، اینجا برخی گمان پیدا کردند که درون نظام هم افرادی بر ضد حوزه هستند. آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تاسیس اولین حوزه علمیه توسط شیخ طوسی و فراز و نشیب‌های آن در طول هزارسال گفت: حوزه نباشد هیچ چیزی نیست؛ اما بدانید خدا و امام زمان حافظ حوزه هستند. او در ادامه توجه حوزویان را به سه نکته جلب کرد و ادامه داد: نکته اول اینکه حوزویان دست اتحاد به یکدیگر داده و متحد شوند؛ نغمه خلافی در حوزه نباشد. دوم اینکه مسائل روز و مستحدثه را همه بدانند و پاسخ شبهاتی که از سوی وهابیت و غیر وهابیت مطرح می‌شود را بدانند.

دلیل عجیب خاتمی برای مخالفت با شهرداری محسن هاشمی
 
عبدالواحد موسوی لاری در مورد چرایی مخالفت خاتمی با نامزدی محسن هاشمی برای شهرداری تهران گفته است کسی مخالف هاشمی نبوده، اما این نگرانی وجود داشته که پس از شهردار شدن آقای هاشمی افراد تا آخر با او نمانند و در همان دوران مدیریت ایشان بر شهرداری برای او مشکل ساز شوند و مخالفت آقای خاتمی با شهردار شدن ایشان از این جهت بوده است.
 
تریبون‌های رحیم پورازغدی باید محدود شود
 
آیت الله سیدمحمد غروی عضو ارشد جامعه مدرسین به شدت از سخنان اخیر رحیم پور ازغدی در مورد حوزه انتقاد کرد. غروی در واکنش به اظهارات وی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: متاسفانه، آقای ازغدی بیش از آنچه به او مربوط است، صحبت می کند. او باید حد و منزلت خود را بداند و متوجه موقعیتی که در آن قرار دارد باشد. رحیم پور ازغدی اگر می خواهد در مورد حوزه نظر دهد، حداقل بیاید به او آموزش بدهیم. ازغدی در زمینه های مختلف ادعا دارد؛ این شخص موجب نارضایتی بزرگان شده. تریبون های ازغدی باید محدود شود؛ حداقل فردی معنای حرف هایش را به او بفهماند. ظاهرا همه مسائل حل شده، فقط همین مسئله مانده که ازغدی باید حل کند.

احتمال ترمیم و افزایش مجدد دستمزد کارگران
 
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال ترمیم دستمزد کارگران تا قبل از پایان امسال خبر داد و گفت: منتظر پاسخ معاونت حقوقی ریاست جمهوری در این باره هستیم. اساسا درباره این سیاست کلی که ما در کشور بتوانیم چند بار حداقل دستمزد را تعیین کنیم باید با دولت هماهنگی کامل داشته باشیم ولی قطعا برای سال ۹۸، باید از یک روش متنوع‌تر و متفاوت‌تر بهره‌مند شویم. در جلسه شورای عالی کار، یکی از اعضا موردی را مطرح کرد و گفت که قانون گفته دستمزد را سالانه و هر سال یکبار تعیین کنیم و این که چند بار در سال دستمزد را تغییر دهیم، منطق ندارد و با آن مخالفت کردند؛ ما در آن جلسه به جمع بندی نرسیدیم ولی این کار را هم نفی نکردیم و به همین دلیل از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام مکتوب به عمل آوردیم و در حال حاضر منتظر پاسخ دکتر جنیدی در این خصوص هستیم و آن را در جلسه شورای عالی کار مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم./ایسنا

موضوع «داماد» با «ژن خوب»متفاوت است!
 
امیر رضا واعظ آشتیانی، فعال اصولگرا درباره مترادف‌سازی انتصاب دامادهای شخصیت‌های سیاسی در سمت‌های مدیریتی با ژن خوب به خبرآنلاین گفت: موضوع شغل داماد یک شخصیت سیاسی را نباید با ژن خوب یکی کرد چون ژن خوب از تکبر می آید اما این موضوع دیگری است. فارغ از جناح بندی ها و سیاست بازی ها باید به این موضوع نگاه کرد. من خودم سئوالم این است که داماد مسئولان چه کار باید انجام دهند؟ چون پدرخانمش رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیر و وکیل است، تکلیفش چیست؟ البته با رانت خوردن برای مسئولیت گرفتن مخالفم ولی اگر دامادی شایستگی دارد و شرایط خدمت همچون یک فرد عادی برایش مهیا است، این اشکالی ندارد مسئولیت بگیرد. متأُسفانه فضای سیاسی کشور ما خیلی آلوده است و این باعث می شود که ما به هر موضوعی ورود کنیم. حالا داماد رئیس جمهور می خواهد باشد یا هر مسئول دیگری.

درخشش دختران فوتبالیست ایرانی در ایتالیا
 
چند ماه پیش و به فاصله دو ماه مانده به برگزاری مسابقاتی موسوم به «بالو موندیال» در شهر تورین، دختران ایرانی ساکن در این شهر که اغلب دانشجو هستند تصمیم گرفتند تا با تشکیل دادن تیمی در این مسابقات حضور داشته باشند. کسری چلبی، مربی این تیم می‌گوید که هدف آن‌ها تنها حضور در میدان سبز فوتبال بود و تصور نمی‌کردند که بتوانند به یکی از تیم های موفق زنان تبدیل شوند و مسیر رویاهای فوتبالی خود را کوتاه‌تر کنند.در این مسابقات که در شهرتورین، یکی از پایتخت‌های فوتبال در قاره سبز، برگزار شد، تیم دختران ایرانی موفق شدند تا در میان سی و دو تیم، مقام سوم را کسب کنند. آن‌ها در این مسابقات حتی موفق شدند تیم دختران ایتالیا را سه صفر شکست بدهند و البته برنده جام اخلاق را نیز کسب کنند. نکته مورد توجه دیگر، ترکیب افراد حاضر در این تیم است. نسترن کشمیری پور از همدان، طناز مولایی از اصفهان و کاپیتان این تیم یعنی سمیه صرفجو که همچون چلبی از شهر رشت می آیند و برخی دیگر از بازیکنان که از تهران و کرج هستند. در واقع تیمی که می توان گفت از نقاط مختلف ایران تشکیل شده است./یورو نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار