سرمربی تیم تیراندازی باکمان جزیره کیش از برگزاری مسابقات هفتگی رنکینگ تیروکمان در این جزیره خبرداد و گفت: هدف بعدی ما آماده‌سازی کمانداران برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی در بوشهر است.
کد خبر: ۶۹۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 29 December 2018

زبیدالله سلیم‌اف ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از برگزاری مسابقات رنکینگ هفتگی برای آمادگی کمان‌داران جزیره و تعیین نفرات برتر جهت اعزام به مسابقات کشوری و برون‌مرزی خبر داد.

وی در ادامه گفت: هر هفته معمولاً 16 پسر و 16 دختر در مسابقات رنکینگ هفتگی حضور دارند و این مسابقات عصر روز پنج‌شنبه در زمین تیراندازی با کمان مجموعه ورزشی المپیک برگزار می‌شود.

سرمربی پیشین تیم ملی تیراندازی با کمان کشور با اشاره به اینکه مسابقات رنکینگ هفتگی بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تیر و کمان برگزار می‌شود، افزود: مسابقات در مصافت‌های المپیکی و در فاصله 70 متر برگزار می‌شود، هر کماندار در دو مرحله و هر مرحله 36 تیر می‌اندازد، جمع امیتازات کسب شده توسط هر ورزشکار جایگاه آن‌ها را در رده‌بندی هفتگی مشخص می‌کند، بعد از آن نفرات اول تا شانزدهم به‌صورت ضربدری با هم به‌رقابت می‌پردازند و نفرات اول تا آخر مشخص می‌شوند و برای آنها امتیاز ثبت می‌شود.

سلیم‌اف افزود: در جزیره کیش فقط در رشته ریکرو فعالیت داریم، کمانداران ما در سنین نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مجموعه آموزش می‌بینند.

وی، هدف از برگزاری این مسابقات را آمادگی هرچه بهتر کماندارن عنوان کرد و گفت: هدف بعدی ما مسابقات انتخابی تیم ملی در بوشهر است، این مسابقات در رده سنی نوجوانان و جوانان دختران و پسران برگزار خواهد شد و در حال آماده‌سازی بچه‌ها هستیم تا برای مسابقات بوشهر در سطح خوبی قرار بگیرند.

سرمربی تیم تیراندازی باکمان جزیره کیش، گذری هم به نایب قهرمانی تیم تیراندازی با کمان دختران جزیره کیش در مسابقات لیگ برتر تیراندازی با کمان در رشته ریکرو زد و گفت: امسال شرایط برای ما بسیار سخت بود ولی در کل مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتیم، علیرغم باد و بارانی که در هفته پایانی مسابقات وجود داشت توانستیم عنوان نایب قهرمانی را به‌دست آوریم.

سلیم‌اف ادامه داد: در مسابقات هفته‌های قبل نیز توانستیم تیم قهرمان را 4 به 1 شکست دهیم، اما آنها خوش شانس بودند و حریف آنها در مسابقه نهایی حضور پیدا نکرد و به‌راحتی توانستند 5 امتیاز را کسب کنند و با یک امتیاز اختلاف قهرمان شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان حمایت‌های موسسه ورزش کیش گفت: امسال از طرف موسسه ورزش کیش حمایت‌های خوبی انجام شد، این درحالی است که سال‌های گذشته این حمایت‌ها وجود نداشت، موسسه ورزش در تمام مسابقات بچه‌ها را به مسابقات اعزام کرد، در روزهای آینده هم قرار است یکسری تجهیزات برای ما تهیه کنند و زمین بازسازی شود و به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار