کد خبر: ۶۹۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 31 December 2018

یکی از عمده مشکلاتی که سالهاست کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، توجه بیش از پیش به حواشی و تمرکز بر روی حفظ ظواهر است.

به گزارش تیترامروز: یکی از عمده مشکلاتی که سالهاست کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، توجه بیش از پیش به حواشی و تمرکز بر روی حفظ ظواهر است.
عینک ظاهربینی که هرکسی آن را به روی چشم بگذارد مانع از دیدن متن حوادث و باعث غفلت از واقعیات و رسیدگی به مسائل و مشکلات اصلی می شود.
همچون اتفاقی که چند روز پیش در صداوسیمای کیش افتاد و عوامل، در یک اقدام سهوی، تصاویری از روابط جنسی را در یک فیلم خارجی، برای چند ثانیه به نمایش گذاشتند که بلافاصله توبیخات و تهدیدات و تنبیهات را روانه مدیرکل این رسانه استانی کرد و موجب از کار بیکار شدن تنی چند از پرسنل این شبکه شد.
هرچند که این اقدام بحث برانگیز، جای هیچگونه دفاعی را برای عوامل این کار باقی نمی گذارد اما بحث بر سر این است که اگر رگ غیرت مان برای خدشه دار شدن اعتقادات مردم این چنین بالا می زند و دست بر سر و صورت می کوبیم و فریاد وا اسلاما سر می دهیم، چگونه است که برای خون به ناحق ریخته شده ۱۰ جوان دانشجو در حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات و همچنین سوختن مظلومانه سه دانش آموز زاهدانی، آب از آب تکان نمی خورد و خبری از استیصال و نگرانی و توبیخ و تهدید و استعفا و اخراج و عذرخواهی و مطالبه گری و .... نیست!
همان خدایی که برای برنامه زندگی ما احکام شرعی را در قالب دین اسلام وضع کرده است، جان انسانها را نیز گرامی داشته و فرموده است: وقتی یک انسان کشته می شود، گویی همه انسانها کشته شده اند!
کاش بدانیم همانقدر که دیدن صحنه هایی مستهجن از یک فیلم، می تواند حرام باشد و مستحق مجازات و باعث لکه دار شدن باورهای دینی مردم، به هیچ انگاشتن مرگ انسانها و بی تفاوت بودن نسبت به آن و عدم ابراز ندامت و پشیمانی و تلاش برای عدم تکرار آن نیز گناه است و مایه سست شدن باورها و اعتقادات دینی همان مردم...!
پس یادمان باشد اولویت هایمان را از میان چه چیزهایی و چگونه انتخاب می کنیم و زین پس جای متن و حاشیه را با هم عوض نکنیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار