دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: نهاد بورس بین الملل در صورت موافقت کمیسیون اقتصادی و تصویب نهایی هیات دولت به عنوان پنجمین بورس کشور در جزیره کیش مستقر می شود.
کد خبر: ۷۰۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 08 January 2019

«مرتضی بانک» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشریح فرآیند طی شده برای راه اندازی بورس بین الملل پرداخت و گفت: آئین نامه این بورس با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید و پس از تصویب بانک مرکزی تقدیم دولت شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: بورس بین الملل، در کنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا - پنجمین بورس کشور خواهد و نهاد آن در جزیره کیش مستقر خواهد شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، بورس بین الملل را ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی - بویژه سرمایه های خارجی - در چارچوب بورس ذکر کرد و گفت: بورس بین الملل بسیاری از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را از طریق عرضه سهام تامین منابع می کند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در این بورس هم داخلی و هم خارجی است و زبان آن بین المللی است؛ بانک تسویه حساب این بورس یک بانک معتبر بین المللی خواهد بود و نهاد بازرسی آن نیز نهادی بین المللی است؛ همه این موارد در آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل مشخص شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار