وزیر رفاه خبرداد
وزیر رفاه گفت: اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از مدارس احصا و اقداماتی برای بازگرداندن آن‌ها به مدارس انجام‌شده است.
کد خبر: ۷۰۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 13 January 2019
احصای اطلاعات ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشه‌ای برخورد کنیم و چهره بازماندگی به‌ویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه‌چندان دور برداشته شود.

وی گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌کنند و دیگر به‌تنهایی فقر، مالی نیست و چند قابلیتی شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه امروزه فقر آموزشی یک مانع بر سر راه توسعه‌یافتگی است افزود: باید در حل آن پیشتاز باشیم چراکه بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری‌های اقتصادی از شرایط مطلوب‌تری برخوردارند و باید نگاه همه‌جانبه و عمیق‌تری داشته باشیم و آن را به‌عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر رفاه گفت: آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکم‌تری برداریم.
شریعتمداری افزود: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده‌ایم و آمارهایی بود ولی به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش‌وپرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با ۱۲۰،۱۳۰ هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه‌ریزی جدی‌تری برای آن‌ها داشته باشیم که به نظر می‌آید گام مؤثری در رفع این ناهنجاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار