مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: حدود 7 هزار و 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کیش مشغول به تحصیل هستند که نشان از ظرفیت بالای علمی و آموزشی دانشگاه های کیش دارد.
کد خبر: ۷۰۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 20 January 2019

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا، غلامحسین مظفری شنبه 29 دی در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی عنوان کرد: حضور دانشگاه های مطرح و مهم کشور در جزیره کیش مانند دانشگاه های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و علوم پزشکی ایران و آزاد اسلامی نشان از ظرفیت های بالای علمی و مهارتی این منطقه دارد.
وی افزود: حدود 100 دانشجوی خارجی در واحد دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال تحصیل هستند.
مظفری با تاکید بر در پیش گرفتن سیاست های راهبردی آموزشی و مهارتی در مراکز آموزش عالی منطقه آزاد کیش افزود: فرصت های استثنایی در دانشگاه های کیش، این امکان را برای مدیران بخش های مختلف فراهم ساخته تا در گفت و گوها و تفاهم نامه های آموزشی و پژوهشی از چارچوب معمول و مرسوم دانشگاه های کشور فاصله گرفته و مهارت افزایی را مورد توجه قرار دهند.
این استاد دانشگاه به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت: برخی رشته ها مانند معماری دانشگاه تهران زبانزد و ویژه است اما باید از این ظرفیت در مدیریت شهری و راهبردی استفاده شود و پیوند میان ظرفیت های دانشگاهی و مدیریت حوزه های گوناگون برقرار شود.
مظفری با یادآوری فرصت بین المللی بودن دانشگاه های منطقه آزاد کیش تصریح کرد: برقراری همکاری های بین المللی در دانشگاه هایی چون صنعتی شریف، این امکان را فراهم می سازد تا همکاری هایی در سطح بین المللی با پژوهشکده های جهان در حوزه های گوناگون شکل بگیرد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر نیاز جامعه و حوزه های گوناگون به مهارت آموزی اظهار داشت: مدیران بخش های گوناگون استقبال خوبی از اجرای سیاست های مهارت آموزی در دانشگاه های منطقه آزاد کیش صورت داده اند و در تلاش هستیم تا ظرفیت های آموزشی را که طی سال های گذشته در کشور اشباع شده است به سوی مهارت آموزی دانشجویان سوق دهیم.
وی در ادامه از آغاز به کار شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در این منطقه خبر داد و گفت: راه اندازی پژوهشکده محیط زیست نیز با هدف مهارت آموزی صورت گرفته و امکان فعالیت در سطح بین المللی برای پژوهشگران حوزه محیط زیست فراهم شده است.
مظفری همچنین به ظرفیت های گردشگری و هتلداری در منطقه آزاد کیش اشاره و عنوان کرد که دانشگاه هایی چون علمی کاربردی نیز می توانند همزمان دانشجویان شاغل در رشته هتلداری در منطقه آزاد کیش داشته باشند.
این استاد دانشگاه در پایان نیز با تاکید بر سهولت رفت و آمد خارجی ها به منطقه آزاد کیش تصریح کرد: رفت و آمد خارجی ها به سایر استان های کشور با دشواری هایی روبه رو است اما جزیره کیش از آن جهت که منطقه آزاد به شمار می رود، نیازی به دریافت ویزا ندارد و تردد به راحتی در این منطقه صورت می گیرد.
وی با ابراز خرسندی از راه اندازی گروه مستقل دانشگاه در ایرنا ، ابراز امیدواری کرد تا این گروه بیش از گذشته ظرفیت های حوزه دانشگاه و نخبگان را اطلاع رسانی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار