مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای ایجاد باغ گیاه شناسی اصفهان، مساحتی بالغ بر ۴۴ هکتار در محدوده شمال پارک ناژوان مکان‌یابی شده است.
کد خبر: ۷۱۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 12 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد در ارتباط با احداث باغ گیاه شناسی در منطقه ناژوان اظهار کرد: باغ گیاه شناسی از جاذبه‌های گردشگری خاص هر کشور محسوب می‌شود، در دنیا باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد که میلیون‌ها نفر بازدید کننده را جذب می‌کند که از مهم‌ترین این باغ‌ها می‌توان به باغ «کیوگاردن» لندن اشاره کرد که در دنیا بی نظیر است.

وی با بیان اینکه در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و تهران باغات گیاه شناسی متعددی وجود دارد، ادامه داد: باغ گیاه شناسی در جاده تهران - کرج نیز بازدید کننده‌های زیادی را به خود جذب کرده و هر ساله جشنواره‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: حدود ۲۰ سال است که طرح باغ گیاه شناسی اصفهان در دست بررسی است، اما هنوز اجرایی نشده ؛ این طرح طی ماه‌های اخیر در هیئت مدیره مدیریت ناژوان مطرح و با استقبال اعضای شورای شهر روبرو شد.

مرتضایی نژاد ادامه داد: قرار است به کمک پژوهشکده شهرستان محلات، ارقام شناخته شده ای از ۷۵۰ گونه گل داوودی با رنگ‌ها و فرم های مختلف، ۱۲۰ گونه زنبق و بیش از ۵۰۰ گونه گل رز را برای کشت اولیه باغ گیاه شناسی استفاده کنیم.  

وی اظهار کرد: در این پروژه از توان مشاوران بهره خواهیم گرفت تا مکان جذابی را به مراکز گردشگری اصفهان اضافه کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه باغ گیاه شناسی با باغ گلها تفاوت دارد، ادامه داد: باغ گلها یک فضای تخصصی است و انواع و اقسام گل های فصلی در آن وجود دارد اما در باغ گیاه شناسی، بیشتر درختان وجود دارد و با جاذبه هایی مانند برکه های مصنوعی می توان گردشگران زیادی را به این باغ جذب کرد.

مرتضایی‌ن‍‍‍ژاد گفت: روی همه گیاهان این باغ اطلاعات گیاه نصب خواهد شد و نرم افزاری در حال آماده سازی است که با انتخاب اسم گیاه مشخصات آن در معرض دید بازدید کننده قرار می‌گیرد.  

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح و تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد، گفت: برای مراحل ابتدایی هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم و با شرط تأمین مالی پروژه، مقدماتی را فراهم می‌کنیم تا در یک سال آینده هر سه فاز پروژه تکمیل شود.  

وی با اشاره به فعالیت مجدد کلینیک گیاه پزشکی اصفهان، افزود: این کلینیک ویژه کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان است؛ همچنین ساخت کلینیک فضای سبز را در دستور کار داریم تا علاوه بر بحث گیاه پزشکی، آموزش مراقبت از گیاهان آپارتمانی به شهروندان ارایه شود.

مرتضایی نژاد ادامه داد: از تعدادی از باغ های بانوان اصفهان بازدید و پتانسیل ایجاد کلینیک‌ها در این مکان‌ها بررسی شده است؛ به زودی با در اختیار داشتن مکان مورد نیاز و طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان فرهنگی منعقد شده، فراخوانی را منتشر کرده و زیر نظر سازمان فضای سبز شهرداری، کلینیک‌های فضای سبز در باغ‌های بانوان تاسیس خواهد شد.

وی گفت: در سطح شهر نیز فضاهایی را برای ایجاد این کلینیک‌ها پیش بینی کردیم که قرار است این مراکز، خدمات گیاه پزشکی و فضای سبز را به شهروندان ارائه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار