مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت بدست آوردن سهم تولید پوشاک در جزیره قشم با فراهم کردن بسترهای مناسب سرمایه گذاری و مشوق ها، خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 04 August 2015
به گزارش تابناک، «حمیدرضا مومنی» در دیدار با فعالان حوزه صنعت و معدن قشم گفت: بیش از 80 درصد اقتصاد جزیره به پوشاک و لوازم خانگی مرتبط می شود و باید برای بهره برداری از این فرصت، با برنامه ریزی مناسب، ضمن تولید با قیمت پایین، نیاز داخل کشور و خارج را تأمین کنیم.
 
وی به گردش مالی 86 میلیارد دلاری صنعت پوشاک کشور ترکیه تا سال  2020 اشاره کرد و افزود: با تولید کالاهایی با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب می توانیم براساس موقعیت جغرافیایی قشم و تکنولوژی نه چندان پیچیده صنعت پوشاک، به قطب تولید این صنعت در منطقه تبدیل شویم.
 
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با وجود قیمت بالای برخی پوشاک تولید داخل به دلیل کیفیت مناسب و استقبال خریداران، می توان در قشم با استفاده از ویژگی های اقتصادی خاص تولید در این منطقه، محصولات تولیدی پوشاک را با قیمت مناسب به خریداران عرضه کرد.
 
 تولید تحت لیسانس در قشم آغاز شود
 
 مومنی، تولید تحت لیسانس را از جمله راهکارهای افزایش تولید و اشتغال در قشم عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در دنیا و فاصله زیاد ما با آنان باید به سمت تولید برندهای مطرح تبلت، موبایل و محصولات الکترونیکی برویم تا با ایجاد شرایط اشتغالزایی، شاهد رونق تولید  در این منطقه باشیم.
 
 به گفته وی، صنایعی همانند مواد غذایی، پوشاک، بسته بندی، کشاورزی به روش گلخانه ای و شیلات که از مشاغل دیرینه مردم قشم بوده باید با روش های صنعتی در این منطقه احیا شود.
حمید رضا مومنی به اتفاق مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در پایان این نشست، از شرکت های سوپر پایپ، پیرامون سیستم، پیشگام صنعت فراساحل قشم، دخانیات و لنج سازی دیدن کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.
 
 *** شرکت سوپر پایپ قشم به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر این منطقه، لوله های آب پنج لایه تحت لیسانس کشور آلمان را تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
 
 *** شرکت پیرامون سیستم قشم به عنوان یکی از پیشگامان صنعتی کشور، از سال 1386 در شهرک صنعتی تولا در زمینه طراحی، ساخت و تأمین قطعات مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند.
 
*** شرکت پیشگام صنعت فرا ساحل قشم نیز در حوزه ساخت کشتی و تعمیرات آن و ساخت جکت سکوهای نفتی در منطقه آزاد قشم مشغول به کار می باشد.
 
 *** شرکت دخانیات قشم هم با سه شیفت کاری و اشتغالزایی بیش از 180 نیروی کار با تولید 25 هزار نخ سیگار طی یک ساعت در شهرک صنعتی تولای قشم فعالیت می کند.
 
 *** صنعت لنج سازی نیز از جمله صنایعی است که از گذشته های دور تا کنون با تلاش خستگی ناپذیر مردمان بومی این جزیره با علاقه خاص دنبال می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار