هیات وزیران با پرداخت چهار هزار و 793 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی دو استان مازندران و گلستان موافقت کرد.
کد خبر: ۷۳۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 06 April 2019

هیات وزیران با پرداخت چهار هزار و 793 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی دو استان مازندران و گلستان موافقت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه 11 فروردین 1398 به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص مبلغ چهارهزار و 793 میلیارد ریال به ترتیب مبلغ سه هزار و 213 میلیارد ریال برای استان گلستان و مبلغ یک‌هزار و 580 میلیارد ریال برای استان مازندران به منظور جبران خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ماه در استان‌های گلستان و مازندران که صد در صد تخریب شده‌اند، به صورت کمک بلاعوض برای پرداخت به خسارت‌دیدگان در استان‌های یادشده موافقت کرد.
این رقم به صورت هزینه‌ای از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) - مصوب 1393 -تامین می شود
براساس این مصوبه، مبلغ 22 هزار و 163 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد) با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به ترتیب مبلغ 17 هزار و 580 میلیارد ریال به استان گلستان و مبلغ چهارهزار و 583 میلیارد ریال به استان مازندران به منظور جبران خسارت ناشی از سیل فروردین ماه استان‌های یادشده، با معرفی وزارت جهاد کشاورزی بین آسیب‌دیدگان با لحاظ پوشش بیمه‌ای واحدهای خسارت‌دیده و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.
وزارت جهادکشاورزی موظف است ظرف مدت دو هفته از ابلاغ این تصویب‌نامه نسبت به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با هماهنگی وزارت کشور اقدام نماید.
هیات وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از سیل (موضوع بند (خ) ماده (33) قانون برنامه ششم توسعه) را به مدت سه سال امهال نماید.
وزارت جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شدند خسارات وارده به بخش کشاورزی ناشی از سیل در سایر استان‌ها را بررسی و پیشنهاد مربوط را به هیات وزیران ارایه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار