سرپرست معاونت برنامه­ ریزی سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی یزد از تدوین برنامه­ توسعه­ اقتصادی و اشتغال­زایی 45 روستا در سال 1398 خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 09 April 2019

مجید دهقانی زاده در جلسه ­کمیته­ راهبری و سیاست­گذاری برنامه­ توسعه­ اقتصادی و اشتغال­ زایی روستایی استان این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند الف ماده­ 27 قانون برنامه­ ششم توسعه و با همکاری دستگاه­های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه­ روستایی، برنامه­ ای با حداکثر منافع با اولویت روستاهای بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد خود را حفظ کردند؛ تدوین خواهد شد.
وی هدف از تشکیل این کمیته­ را سیاست­ گذاری و هماهنگی دستگاه­های ذیربط عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای برنامه­ ششم ، برای 45 روستای هدف استان، برنامه­ توسعه­ اقتصادی و اشتغال زایی با همکاری مراکز علمی و پژوهشی استان تهیه شده است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی سازمان مدیریت یزد اضافه کرد: این برنامه در راستای تحـقق سیاسـت­ هـای کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه­ ششم، شناسایی و بهره­ برداری از ظرفیت­ های نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و در نهایت ایجاد بستـر لازم برای شکوفایی و پیـشرفـت عدالت محور روستاها تدوین می­ شود.
دهقانی زاده خاطرنشان کرد: شناسایی مسائل کلیدی روستاهای هدف، ارزیابی وضعیت موجود روستاها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی و در نهایت ارائه­ برنامه ­ها و طرح های اشتغال­زایی و توسعه ­اقتصادی روستا با هدف ارتقای ظرفیت­ های موجود، مهمترین موارد ارائه شده در برنامه تدوینی خواهد بود.
استان یزد با یک میلیون و 138 نفر جمعیت یکهزار و 184 روستای دارای سکنه است که حدود 15 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در 21 شهر زندگی می کنند.
دی ماه پارسال برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 15 روستا در شهرستان های اشکذر، بافق و بهاباد تهیه و تدوین شد .
این طرح مربوط به روستاهای ابراهیم آباد، اسلام آباد، صدر آباد، شمسی، شرف آباد، باجگان، برکوئیه، بساب، دولت آباد، شیطور، آسفیج، بنستان، بنیز، کویجان و وحدت آباد است که در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی آمایش سرزمین، آمار، محیط زیست و توسعه پایدار استان مورد بررسی قرار گرفته بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار