سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از آمادگی مقابله با هجوم احتمالی ملخ ها به جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 20 April 2019

با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، جنوب فارس و هرمزگان درگیر این رویداد هستند، افزود: هجوم ملخ ها بزرگترین تهدید برای امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه جزیره کیش در مسیر هجوم ملخ ها از کشور عربستان به استان های جنوبی کشور قرار دارد، محتمل است که به این منطقه نیز وارد شوند.

مقدس زاده ضمن اشاره به اینکه عمده خسارت ملخ بر محصولات زراعی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در جزیره کیش محصولات زراعی کشت نمی شود، تا حدودی جزیره کیش از این خسارات در امان است و فقط ممکن است از برگ های برخی گونه های درخت و درختچه کیش تغذیه کنند.

وی تاکید کرد: در صورت وقوع چنین رویدادی در کیش ، تنها ممکن است از نظر روحی و روانی ساکنان و گردشگران را آزار دهد که در آن صورت از مردم درخواست می شود آرامش و صبوری خود را حفظ کنند. زیرا ملخ ها آزاری برای انسان ندارد.

مقدس زاده ضمن اشاره به اینکه جزیره کیش در سال ۷۵ نیز به مدت یک هفته شاهد هجوم ملخ ها بوده است، اعلام کرد: در صورت ورود ملخ ها به جزیره کیش مبارزه شیمیایی جهت جلوگیری از جفتگیری و تخم ریزی آنها در این منطقه به عمل خواهد آمد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار