کد خبر: ۷۴۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 08 May 2019
اتریش آماده سرمایه گذاری و همکاری در جزایر هرمزگان است

کیش - سفیر اتریش در ایران گفت: جزیره کیش می تواند آغازگر همکاری های گردشگری و اقتصادی ایران و اتریش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر اتریش با ابراز خرسندی از سفر به جزیره کیش و تشکر از میهمان نوازی قابل تقدیر مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، اتریش و ایران را دو قدرت فرهنگی در جهان برشمرد و گفت: اتریش تنها کشور اروپایی است که از طرف دولت ایران یک موسسه فرهنگی دائر کرده و رویدادهای مناسبتی را برگزار می‌کند. موسسه‌ای که در سال گذشته میلادی ۱۳۰ مراسم فرهنگی برگزار کرد.

دکتر استفان شولتز با اشاره به امکانات خوب برگزاری رویدادهای فرهنگی مشابه اتریش در جزیره کیش اظهار داشت: در مراحل نخست می‌توانیم نمایشگاه معماری و هنرمند اتریشی اوتوواکنر را درکیش برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه برتری اقتصاد اتریش در حوزه انرژی‌های پاک و انرژی‌های تجدیدپذیر است که بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری محیط زیست سبز اکو را برعهده می‌گیرد گفت: در کیش اجرای برخی از پروژه‌های محیط زیستی به عنوان الگوی سایر شهرهای ایران و منطقه حائز اهمیت است.

وی توجه به گردشگری منطبق با محیط زیست را ضروری برشمرد و اظهارداشت:

در این زمینه اتریش با وجود وسعت کم نقش راهبردی دارد و با وجود ۱۲۰ میلیون نفر شب اقامت در این کشور همکاری دیگری از جمله مدرسه عالی گردشگری در وین و موسسه‌ای در تهران در حال شکل گرفتن بین دو کشور است.

سفیر اتریش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت کامل کشورش از برجام گفت: زمانبندی این سفر و دیدار از جزیره کیش در این مقطع حساس سیاسی نشانه تلاش و حمایت اتریش از استقرار و حفظ برجام است.

وی افزود: پیشینه تاریخی دوکشور اتریش و ایران بیانگر همکاری‌های گسترده و روابط مناسب در ۷۰۰ سال گذشته است و ما نیز آمادگی داریم تا در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران و جزیره کیش همکاری کنیم.

دکتر گراب مایررایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران با بیان اینکه فرهنگ و هنر از اقتصاد جدا نیستند و منطقه‌ای که قطب گردشگری محسوب می‌شود می‌تواند تکمیل کننده فرهنگ و هنر باشد گفت: برای توسعه گردشگری و افزایش تولید نا خالص و درآمد کیش علاوه بر ارائه راهکاری برای افزایش شمار گردشگران و مدت اقامت آنها باید بکوشیم تا با افزایش جاذبه‌های نوین گردشگری، درآمد حاصله از هرگردشگر افزایش یابد.

وی به تنوع زمینه‌های مختلف گردشگری در کیش از جمله امکانات ورزشی، بازارها و مراکز تجاری مدرن، و موزه و اماکن تاریخی و فرهنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد با ترغیب شرکت‌های اتریشی برای سرمایه گذاری و فعالیت در جزیره کیش، فرصت‌های همکاری در زمینه رونق گردشگری توسعه یابد.

دکترگراب مایر با اشاره به تلاش همه جانبه در جهت انطباق فعالیت بخش‌های مختلف با معیارهای محیط زیست گفت: فرصت‌هایی برای همکاری دو جانبه وجود دارد تا در بحث محیط زیست موجبات رضایت گردشگران و سکنه محلی فراهم شود.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش اظهار داشت: تقاضای من و علاقه بخش اقتصادی اتریش این است که در این دو حوزه خاص گردشگری و محیط زیست نیاز به طراحی و ابداع نیست بلکه اتریش می‌تواند نقش تسریع کننده داشته باشد.

غلامحسین مظفری با اشاره به پیشینه خوب روابط ایران و اتریش از امکانات و زیر ساخت‌های مناسب جزیره کیش برای توسعه همکاری‌های چند جانبه با اتریش خبر داد و اظهار داشت: طبق نقشه راه ایران و اتریش (مصوب سال ۲۰۱۶) مبنی بر توسعه همکاری مشترک و دراز مدت در حوزه‌های دو جانبه، منطقه‌ای و چند جانبه، جزیره کیش آماده است تا همکاری‌های گسترده‌ای را با اتریش آغاز کند.

مظفری افزود: وجود شعب دانشگاه‌های بین المللی درکیش و امکانات بسیار خوب نمایشگاهی، زمینه ایجاد همکاری‌های بسیار غنی علمی و اقتصادی را بین کیش و اتریش فراهم می‌کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کیش جزیره دوستدار محیط زیست است در زمینه بهره گیری از تجربیات اتریش در زمینه حفظ محیط زیست به ویژه مقوله بازیافت ابزار علاقمندی کرد.

وی فعالیت‌های اقتصادی اتریش را مثبت و در خور توجه ارزیابی کرد و افزود: در کنار مسائل اقتصادی، اتریش به عنوان یک کشور فرهنگی برای ما جایگاه ویژة ای دارد و علاقمندیم تا در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی با این کشور همکاری‌های گسترده داشته باشیم.

دکتر مظفری افزود: برگزاری هفته فرهنگی اتریش در جزیره کیش نیز برنامه‌ای است که با هدف تعمیق روابط فرهنگی بین کیش و اتریش مد نظر داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر صلح طلبی جمهوری اسلامی ایران و تلاش دولتمردان برای پایبندی به تمامی اصول برجام گفت: کشور ما همواره سعی بر حفظ آرامش و ثبات منطقه داشته است و خود پیشرو مقابله با تروریسم بوده است اما متاسفانه آمریکا همیشه تلاش می‌کند به انواع مختلف ایران را به تروریسم مرتبط کند.

دکترمظفری تاکید کرد آرزوی ما جهانی عاری ازجنگ و درگیری و برقراری صلح و آرامش در سرتاسر دنیاست.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به بازدید سفیر محترم اتریش از مراکزفرهنگی و گردشگری جزیره کیش گفت: ما برای برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در جزیره کیش آماده همکاری با اتریش هستیم.

وی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های اقتصادی کیش گردشگری است تاکید کرد: باید برای توسعه صنعت گردشگری شرایط مناسب را فراهم کنیم، در حوزه صنعت هم صنایع غیر آلاینده مثل دارو سازی و صنایع علمی پزشکی در کیش وجود دارد که می‌توانیم در این زمینه با اتریش همکاری کنیم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری هفته فرهنگی اتریش در جزیره کیش به امکانات زیرساختی مناسب این منطقه آزاد از جمله شرکت هواپیمایی کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برقراری پروازهای روزانه از جزیره کیش به شهرهای مهم کشور مانند شیراز، اصفهان و یزد، گردشگران اتریشی می‌توانند پس از ورود به جزیره کیش به سایرشهرهای گردشگری ایران سفرکرده و ازجاذبه های تفریحی و تاریخی این شهرها دیدن کنند.

ملانوروزی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های آموزشی بین جزیره کیش و اتریش گفت: با بهره گیری از اساتید مجرب کالج‌های مهم اتریش در زمینه گردشگری و حقوق، مامی توانیم دوره‌های آموزشی عالی در جزیره کیش برگزار کنیم.

وی افزود: موسسه فرهنگی اتریش ۶۰ سال سابقه فعالیت دارد و این پتانسیل ارزشمندی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کیش و اتریش است.

آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به تنوع زمینه‌های همکاری اقتصادی بین کیش و اتریش و جذب سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در این منطقه آزاد تجاری صنعتی گفت: ما با ارائه اطلاعات ضروری و فراهم کردن تسهیلات لازم پذیرای سرمایه گذاران اتریشی هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار