مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان با اعلام اینکه 100 واحد صنعتی کوچک در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل شده، از جزئیات بسته‌های حمایتی خبر داد.علاوه بر این از مجموع واحدهای فعال نیز نیمی از آنها با 70 درصد ظرفیت کار می‌کنند که برای رساندن این واحدها به حداکثر ظرفیت تولید نیز برنامه داریم.
کد خبر: ۷۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 09 August 2015
به گزارش تابناک، بهمن غلامپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع 445 واحد صنعتی، 100 واحد به دلایل برخی مشکلات تعطیل هستند که 33 درصد را تشکیل می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر این از مجموع واحدهای فعال نیز نیمی از آنها با 70 درصد ظرفیت کار می‌کنند که برای رساندن این واحدها به حداکثر ظرفیت تولید نیز برنامه داریم.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته با هدفگذاری انجام شده 12 واحد تعطیل به چرخه تولید برگشت که این روند برای امسال هدفگذاری 20 واحد را داریم که از ابتدای امسال پنج مورد آن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در ادامه با اشاره به راهبردهای تدوین شده در راستای فعال نمودن واحدهای تعطیل به جزییات بسته تشویقی و حمایتی اشاره کرد و گفت: از آنجایی‌ که بیش از 60 درصد مشکلات واحدها صنعتی موضوع نقدینگی است از طریق صندوق کارآفرینی امید به واحدهای تعطیل یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد و برای تکمیل ظرفیت واحدها نیز 500 میلیون ریال تسهیلات با همین نرخ پرداخت می‌گردد.

به گفته غلامپور علاوه بر این به منظور رفع مشکل وثیقه نیز محل اجرای طرح به رهن گذاشته می‌شود که این امر نقش مهمی در رفع مشکل واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی همچنین گفت: برای پرداخت تسهیلات با نرخ 18 تا 22 درصد نیز هیچ محدودیتی نداریم.

وی یادآور شد: در بخش بخشودگی جریمه تاخیر و یا دیرکرد نیز بانک‌ها تا قسط آخر منتظر خواهند ماند و چنانچه واحدها به تعهدات خود عمل کنند این جریمه تاخیر بخشیده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار