رئیس واحد شیرین‌سازی گاز شرکت پالایش گاز ایلام از تصفیه وبازیافت بیش از ۳۰۰ تن آمین مستعمل این شرکت و استفاده مجدد در واحدهای شیرین‌سازی گاز خبر داد و گفت: با این اقدام بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
کد خبر: ۷۴۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 24 May 2019

 به گزارش تابناک ایلام ،مهندس «اسماعیل محمودی عالمی» اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود داخل کشور و امکان تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی در یکی از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۳۰۰ تن محلول آمین مستعمل با غلظت متوسط ۴۰ درصد تصفیه و مجدداً در واحدهای شیرین سازی این پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت .

وی گفت: با توجه به محدودیت های تأمین و تولید این محلول در داخل کشور بخصوص در شرایط تحریم، انجام این مهم ضمن کاهش قابل ملاحظه خوردگی تجهیزات، بهبود عملکرد فرآیند و کاهش نوسانات واحد شیرین سازی، به پایداری تولید در این پالایشگاه کمک شایانی نموده است .

رئیس واحد شیرین سازی گاز شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اهمیت این محلول در فرآیند شیرین سازی گاز، افزود : تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی و نیز استفاده مجدد از این محلول در فرایند تولید ضمن کاهش پسماندهای زیست محیطی پالایشگاه ، موجب فراهم شدن امکان تصفیه و تولید حداکثری گاز و جلوگیری از کاهش تولید در زمستان گذشته شده است.

وی خاطر نشان کرد:برنامه‌های مشابه دیگری در این پالایشگاه در بخش شیرین سازی گاز در دست بررسی و اقدام است که انجام آنها موجب افزایش زمان استفاده از محلول آمین، کاهش حجم تخریب محلول و کاهش هدر رفت این محلول مهم و حیاتی صنعت پالایش گاز می گردد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار