نماینده شرق هرمزگان:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور، گفت:در صورت کنترل کافی بر روند ایجاد و فعالیت این نوع بانک ها از سوی دولت و بانک مرکزی می توان به ورود سرمایه های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور امیدوار بود.
کد خبر: ۷۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 10 August 2015
به گزارش تابناک، سیدعبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی،با اشاره به زمزمه ایجاد شعب بانک‌های خارجی درکشور،گفت:ایجاد ارتباط اقتصادی کارآمد با کشورهای مختلف راهکاری برای خروج از رکود حاکم بر وضعیت کنونی کشور است.
 
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل ایران به گردش سرمایه در کشور کمک شایانی خواهد کرد، افزود: ایجاد بانک های خارجی در داخل کشور در صورت تامین سرمایه‌های کافی برای رشد تولید و صنعت هیچ مانعی ندارد.
 
  
نظارت بر شعب بانک‌های خارجی ایجاد شده در ایران ضروری است
 
این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نظارت بر شعب بانک های خارجی،تصریح کرد: در صورتی که وجود شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور همراه با کنترل و نظارت کافی باشد؛هر نوع احتمالی مبنی بر پوچ شدن منابع مردم ازبین خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: شعب بانک های خارجی در داخل کشور باید تحت نظارت دولت به ویژه بانک مرکزی باشد تا بتواند زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم کند.
 
 
 ایجاد شعب بانک‌های خارجی پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی
 
هاشمی نخل ابراهیمی با تاکید براینکه ایجاد شعب بانک‌های خارجی در داخل کشور باید در خدمت تولید، بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی قرار بگیرد،تصریح کرد: دولت باید با درنظرگرفتن قوانین موجود نسبت با ایجاد شعب این نوع بانک ها در داخل موافقت کند.
 
این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: وجود شعب بانک های خارجی در کشور، ورود سرمایه های کلان خارجی به بانک های داخلی در جهت ارایه تسهیلات به مردم را ممکن می کند.
 
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت کنونی کشور و تحریم های موجود، ایجاد شعب بانک های خارجی را پلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی و بانکداری داخلی خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار