کد خبر: ۷۵۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 22 June 2019
راه اندازی خط اول تراموا جزیره کیش به طول ۸ کیلومتر

نخستین خط تراموا در جزیره کیش به طول ۸ کیلومتر احداث می شود.

به گزارش مهر، قرارداد ساخت و ریل گذر خط اول تراموای جزیره کیش بین سازمان منطقه آزاد کیش وکنسروسیومی تشکیل شده از سه شرکت بخش خصوصی با برآورد اولیه سرمایه گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی به امضا رسید.

مرحله اول شبکه تراموای کیش به صورت دو خطه است که به طول ۸ کیلومتر در منطقه تجاری جزیره، بین «میدان هرمز» و «سه راه مرجان» اجرا می‌شود.

این تراموای مدرن با بهره گیری از مشاوران معتبر ملی و بین المللی و مطابق با آخرین استانداردها و جدیدترین امکانات و ایمنی طراحی و اجرا خواهد شد. بر اساس معاهدات ذکر شده جزئیات فنی طرح و امضای قرارداد اصلی در یک دوره ۴ ماهه به پایان رسیده و در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی ساخت شبکه تراموا آغاز می‌شود.

این پروژه که «نخستین محور حمل و نقل عمومی» در جزیره کیش به شمار می‌آید، بخش تأمین منابع مالی پروژهبصورت چند روش تهاتر و مشارکت و افتتاح فاینانس و ای پی سی اف پیشنهاد شده است.

انرژی مورد نیاز تراموا از برق مازاد تولید شده در نیروگاه جنوبی کیش تأمین و همچنین با استفاده از نیروگاه‌های کوچک در مسیر تراموا که توسط پیمانکار تهیه و نصب خواهد شد بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکلی در جهت تأمین برق مصرفی جزیره به بهربرداری خواهد رسید. این وسایل نقلیه با جابجایی ۷ میلیون مسافر در سال، تأثیرات مهمی در رشد صنعت گردشگری جزیره کیش خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار