رژیم غذایی خیار از طریق کاهش دریافت کالری به کاهش وزن در کوتاه مدت کمک می کند. بیشتر نسخه های این رژیم غذایی هفت تا 14 روزه هستند و اغلب به کاهش 14 پوندی وزن (6.3 کیلوگرم) منجر می شوند.
کد خبر: ۷۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 02 July 2019

نسخه های مختلفی از رژیم غذایی کوتاه مدت خیار وجود دارند که کاهش وزن سریع را تضمین می کنند. این رژیم غذایی امکان کاهش تا هفت کیلوگرم از وزن تنها طی هفت روز را فراهم می کند.

کنترل وزن با خیار!

به گزارش تابناک ایلام؛ به نقل از "مدیکال دیلی"، اگرچه ماده تشکیل دهنده اصلی این رژیم غذایی محصولی سالم است، اما در بلند مدت پایدار نیست زیرا می تواند به کمبود مواد مغذی و توقف رشد و حفظ ماهیچه منجر شود.

رژیم غذایی خیار چیست؟

رژیم غذایی خیار از طریق کاهش دریافت کالری به کاهش وزن در کوتاه مدت کمک می کند. بیشتر نسخه های این رژیم غذایی هفت تا 14 روزه هستند و اغلب به کاهش 14 پوندی وزن (6.3 کیلوگرم) منجر می شوند. در حقیقت، شعار «هفت روز برای هفت کیلوگرم» برای این رژیم غذایی در نظر گرفته شده است.

در رژیم غذایی خیار شما تنها باید از خیار به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده وعده های غذایی خود به همراه مقدار محدود از غذاهای سرشار از پروتئین مانند مرغ، تخم مرغ، ماهی و مغزدانه ها استفاده کنید. این رژیم غذایی اساسا شما را مجبور می کند تا خیار را جایگزین بیشتر میوه ها، سبزیجات و دگیر مواد غذایی مصرفی خود کنید.

قوانین

هر زمانی که با هوس های غذایی مواجه می شوید، رژیم غذایی خیار تنها مصرف خیار را توصیه می کند. خیار کالری کمی دارد و مصرف زیاد آن می تواند از کمبود شدید کالری پیشگیری کند.

همچنین، خیار پروتئین کمی دارد. از این رو، رژیم غذایی خیار شما را به استفاده از غذاهای سرشار از پروتئین به همراه وعده های غذایی ملزم می کند که از آن جمله می توان به تخم مرغ، گوشت بدون چربی، پنیر کاتیج، و مغزدانه ها اشاره کرد. شما ممکن است اجازه مصرف مقداری کربوهیدرات در این رژیم غذایی داشته باشید. نان تست، برنج قهوه ای و سیب زمینی گزینه های مجاز هستند.

کاهش وزن

متاسفانه، مطالعات که تاثیر رژیم غذایی خیار بر کاهش وزن را تایید کنند، محدود هستند. اما احتمال کاهش وزن زیاد است زیرا غذاهایی که اجازه مصرف آنها را دارید به طور قابل توجهی کم کالری هستند. از آنجایی که با یک رژیم محدود کننده مواجه هستیم، دنبال کردن آن در بلند مدت دشوار است.

هر خیار 10 اونسی (283 گرم) 45 کالری دارد. اگر 10 خیار مصرف کنید تنها 450 کالری دریافت می کنید.

اگر رژیم غذایی شما را وادار به رعایت رفتارهای غذا خوردن سالم نکرده باشد ممکن است پس از دوره 14 روزه رژیم غذایی خیار بار دیگر شاهد جبران وزن کاهش یافته باشید. بر همین اساس، از دنبال کردن رفتارهای سالم مانند کنترل بر اندازه وعده غذایی و بررسی مواد مغذی هر ماده غذایی پیش و پس از این رژیم اطمینان حاصل کنید.

محتوای تغذیه ای

خیار سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های C و K و پتاسیم است اما با کمبود کلسیم، چربی، آهن، پروتئین های ضروری و مواد مغذی دیگر مورد نیاز برای کسب سلامت مطلوب مواجه است. اگرچه رژیم غذایی خیار اجازه مصرف مقدار کمی مواد غذایی سرشار از پروتئین را می دهد، اما به واسطه محدودیت های موجود ممکن است در تامین نیازهای روزانه مواد مغذی ضروری ناموفق باشید.

در مجموع، رژیم غذایی خیار گزینه ای پایدار نیست. برای پرهیز از کمبودهای تغذیه ای ممکن است آن را برای هفت تا 14 روز دنبال کنید. خیار مقادیر زیاد از مواد مغذی ضروری را تامین نمی کند. اگرچه آهنگ سوخت و ساز را کند می سازد، دنبال کردن این رژیم غذایی برای بیشتر از 14 روز می تواند به احساس گرسنگی شدید منجر شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار