کد خبر: ۷۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 03 July 2019

تابناک / عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تعیین تکلیف اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت.

 
گیلان| تعیین تکلیف طرح رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار گرفت

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اجرای هر چه سریعتر طرح رتبه بندی معلمان را خواستار شد و اظهار داشت: تعیین تکلیف اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش کشور در دستور کار مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار گرفت

عضو هیئت رئیسه مجلس فعل و انفعالات به وجود آمده اخیر در بدنه آموزش و پرورش را مانعی جدی در مسیر اجرای طرحو نظام رتبه بندی معلمان دانست و عنوان کرد: بطحایی وزیر مستعفی آموزش و پرورش درصدد اجرای این طرح بود اما با خروج یکباره وی از وزارتخانه، عملی شدن آن نیز به‌صورت خودکار به تعویق افتاد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فعلاً دولت و مجموعه مدیریتی وزارت آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای اجرای این طرح ندارند تصریح کرد: مجلس و کمیسیون به‌شدت موضوع اجرای طرح نظام رتبه‌بندی کردن معلمان را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم قانون برنامه ششم توسعه پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تلاش برای وادار کردن دولت به اجرای تعهدات و تکالیف مهمش در حوزه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: امیدواریم با رایزنی‌های گسترده‌ای که توسط مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در حال انجام است اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به‌زودی تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و خاطرنشان کرد:‌ با اجرای درست این طرح علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام آموزش و پرورش برقرار می‌شود.

عباسی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون درباره انتخاب و معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش دولت با مجلس رایزنی انجام داده است یا خیر اظهار داشت: خیر تا این لحظه دولت با هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد شرایط فعلی آموزش و پرورش و زمان معرفی وزیر جدید هیچ صحبت خاصی انجام نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار